Tråk

Har haft en riktigt skön dag. Var ute på förmiddagen. Kaninen fick också komma ut, jag åt mellis ute och hjälpte mamma och pappa att rensa löv i gruset vid poolen. Härligt att vara ute efter att ha varit inne mest hela tiden senaste två veckorna. Trots att jag verkligen inte tycker om att hålla på i trädgården var det värt det för den friska luftens skull.
Åt lunch vid ett och sedan åkte jag och mamma in till stan för kundalini. Var ett grymt jobbigt pass och jag tror att träningsvärken kommer att sitta i några dagar. Flexebility and spine hette passet och det var mycket statiska övningar. Gillar dock när passen är jobbiga, både för att de brukar innehålla fler konstiga asanas då och för att avslappningen blir extra skön. Det blir typ lättare att slappna av om man har varit riktigt spänd och på hugget än om man redan är lite halvslö.
Kollade lite i Yogayamas shop innan vi åkte hemåt igen. Tog en dusch, chattade, åt mellis och sedan in till stan igen för opera. Kärleksdrycken hette den och den gick på Folkoperan. Helt okej. Opera är väl kanske inte det bästa jag vet, men den var mycket bättre än Den Flygande Holländaren som jag såg i mellanstadiet. Föredrar dock musikal framför opera. Det är ju liksom både dans och sång på musikaler. Opera är mest bara sång. Fast jag tycker att de som uppträdde var duktiga, var elever från Operahögskolan. Förutom att de textade dåligt så jag missade nästan all text.
Hem igen efter operan i alla fall. Köpte thaimat åt mig på Ropsten innan jag och mamma tog bussen hem. Åt framför TVn. Har sedan dess kollat på TV (sedan klockan tio över nio alltså). Känns bra att jag inte sover än. Då har jag en ursäkt för att sova bort morgonen imorgon också. Tur för mig.
Det sköna med den här dagen är att den har varit lugn men att det ändå har hänt en hel del. Jag har inte bara suttit framför datorn och varit negativ. Vet att jag inte mår alltför bra av att sitta för mycket framför datorn, men gör det i alla fall eftersom jag inte vet vad jag ska göra annars. Har dessutom varit aktiv idag (trädgårsarbete + yoga) och det gör att ångesten inte är riktigt lika elak. Känner mig bättre när jag får röra lite på mig än när jag bara sitter still.
Nu ska jag alldeles strax sova. Ny dag imorgon, kanske med planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0