Vakna och glömma

Jag känner äcklet. Ser det växa fram över hela min kropp. Drar in magen framför spegeln, släpper ut den igen. Fan. Tittar på bilder från London, maj 2010, tre veckor innan jag blev inlagd. Det syns inte, syns inte att jag är smal. Eller, shortsen är stora i benen, det är de inte nu. Fast det ser väl ingen annan.
Jag syns inte längre. För varje gram jag lägger på mig så syns jag mindre. Den enda som ser mig mer är jag själv eftersom det finns mer av mig jag kan äcklas över. Desperat, rädd, ledsen. Hur kunde det bli såhär? Hopplösheten. Jag var aldrig smal, jag kommer aldrig att bli smal. Om jag gick ner i vikt skulle ingen tillåta mig att stanna där nere. Alltid upp.
Det här var en bra dag ända tills jag ställde mig framför spegeln. Såg det jag inte vill se, det jag måste se. Stod där alltför länge. Såg för mycket. Sedan var det middag. Åt så mycket. Kanske var det en normalportion, men ändå alldeles för mycket. Är trött, trots en lång sovmorgon. Vill vara vaken hela natten så att jag kan sova bort morgondagen.
Längtar tillbaka, längtar efter det jag aldrig fick. Önskar också att det har inte hade varit min sanning, att det bara är en dröm. Fast i sådana fall vill jag vakna nu. Vakna och glömma, precis som man gör med drömmar.

Kommentarer
Postat av: alina

nej det tror jag inte, känner inte igen det men vart ligger det? :)

2011-04-11 @ 08:28:48
URL: http://marminges.blogg.se/
Postat av: camilla

Ja men de e bra, mer kan du ju inte göra :D



Jag hade en katt men hon fick en tumör i magen så vi var tvungna att avliva henne :/:/ fyy vad ledsen jag var då, man fäster sig verkligen vid djur.



Jag tittade också på tv igår idag har jag inga planer alls :/ tråkigt, har du? :)



kramisar

2011-04-11 @ 08:54:41
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: alina

ja det kanske det var hehe minns faktiskt inte men det är det säkert :)

2011-04-11 @ 12:35:48
URL: http://marminges.blogg.se/
Postat av: camilla

Jaa eller hur :/ man fäster sig så vid djur. Jag grät hur mkt som helst minns jag :/ åå saknar min lille katt :)



Nähä ska du till USA? vart och när ska ni åka? åå vad avis jag blir nu, USA har vart mitt drömresemål sen jag var liten. Har du vart där förut? :)

Åå jag blev tokavis haha!



Mys att ni fått fint väder :D här e de över 17 grader o massa sol :D älskar det hihi



Puss

2011-04-11 @ 15:10:45
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0