Viktviktfuck

Vaknade halv fem imorse av att mamma och pappa försökte prata med lillebror. Det första jag hörde var:
"Gustaf, Gustaf... Lever han?"
Orolig blev jag och kunde inte somna om på en lång stund. Kom dessutom på att jag stoppat min nya kjol i tvättmaskinen på eftermiddagen så jag var tvungen att gå och hänga upp den. Lyckades till slut somna om för att vid halv sju vakna av att något går på mitt fönsterbläck. Eftersom jag precis drömt en dröm om råttor blev jag livrädd, men det visade sig att det bara var en koltrast. Svårt att somna om denna gången också, men lyckades och vaknade igen vid åtta och klev då upp.
Frukosten kändes bra, men efter. Jävlaspegeljävel, du förstör hela mitt liv. Jag var så TJOCK. Det var helt vidrigt. Har inte sett riktigt HUR MYCKET jag har gått upp i vikt förrän idag. Visst har jag sett att jag blivit större, men inte så mycket. Grät för första gången på flera veckor. Mamma och pappa däremot bara suckade och sa att jamen vad bra att du gått upp i vikt. Tack för den och aj vad ont det gjorde. Vet inte vad jag ville ha för reaktion från dem, men absolut inte den.
Pappa lyckades i alla fall övertala mig (och ätstörningen) att jag skulle följa med honom och hämta hans bil som han och mamma lämnat där de var på middag igår. Blev på bättre humör medan vi gick dit. Åkte och handlade med pappa också, kom hem och åt mellis. Var ute en stund och läste min nya ELLE innan det var dags för lunch. Efter lunchen åkte jag till Yogayama för kundalini. Fick finsällskap i form av Hanna, som för första gången provad kundalini. Mycket skönt med yoga.
Blev att vi satte oss i Humlan efter yogan och drack te och pratade. Jag prata för mycket om den jävla ätstörningen som vanligt och Hanna sa att man märker att jag tänker väldigt mycket på det. Så sant, så sant, men hon är fin min Hanna. Åkte hemåt vid halv sex och gick från Ropsten. Middag en stund efter att jag kom hem och nu har jag precis duschat. Känner mig äckelmätt och äckeltjock och vill inte riktigt vara med. Skulle vilja gå och lägga mig, men ska titta på 27 dresses. Blev inget filmtittande igår tyvärr, men idag ska det bli av.
Imorgon ska jag försöka sova lite längre och hoppas på att jag hittar på något att göra, vad som helst går bra. Bara jag slipper vara med mamma och pappa. Jag är arg på dem. Arg på att jag inte får må dåligt, på att de är så trötta på mig, på att de förväntar sig så mycket mer av mig. Arg, arg, arg är jag.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Min pappa reagerade "har du gått upp EN STORLEK TILL?" "Hur mycket har du gått upp?" "Hur mycket vill du gå upp?" när det där vill kom på tal, då blev jag också arg.. Mamma har bara sagt när jag varit ledsen framför spegeln "Amen nu är du ju larvig, som du såg ut förut var ju löjligt." Hade önskat att mina reagerade som dina föräldrar..

2011-04-16 @ 21:13:34
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0