Inbillning

Tyckte för en liten stund att jag såg smal ut idag (tycker INTE det längre), men det kan ju inte stämma eftersom ridbyxorna satt tightare, magen putar och allting är fett. Usch, jag hatar att speglar finns och att jag inte kan låta bli dem. Det är galet att jag kan stå så många gånger och så lång tid som jag står framför spegeln varje dag.

Den här eftermiddagen har jag varit så trött. Gick en sväng en stund efter lunchen. Försökte läsa, men nickade till hela tiden. Gav upp till slut och tänkte räkna matte, vilket jag inte heller orkade. Istället la jag mig på sängen, blundade och halvsov. Det var riktigt skönt. Vaknade till när pappa och Gustaf kom hem (Gustaf hade varit iväg och spelat match). Resten av eftermiddagen har jag varit rastlös. Lagade middag i alla fall till hela familjen.

Åh, jag vill inte äta godiset. Har en påse som ligger och väntar på mig. En blåvitrandig påse med 200 gram läsgodis, sura, salta och choklad. Måste erkänna att jag tycker att det är gott, hur mycket jag än skäms över det. Alltså, på ett sätt vill jag ju VERKLIGEN har godiset, men på det andra sättet vill jag det inte. Kommer i alla fall att äta det för det är det jag och min behandlare har bestämt.

Förresten, min slutsats efter att ha granskat mig själv i spegeln är att jag är tjock och att jag har rusat upp i vikt sedan senaste Idunveckan. Att jag skulle vara smal var alltså inbillning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0