Mardröm

Andra skoldagen och jag är ännu mer stressad än vad jag var igår. Har verkligen tagit mig vatten över huvudet, men vägrar att hoppa av någon kurs. Jag måste bli klar med gymnasiet! Svenska B kommer att bli helt hysteriskt, en ny epok varje lektion typ. Fotografisk bild A är egentligen lika stressigt det, men desto mer lustfyllt. Matten, ja, den vill jag helst inte tänka på.

Var en sväng på Kungsholmen också och hämtade lite skolböcker. Nu har jag nästan alla (två av tre). Den tredje kommer någon gång i veckan och då måste jag hämta den. Sedan måste jag till skolan EN GÅNG TILL på måndag för att hämta busskort. Kanske väntar med att hämta boken till på måndag...? Kändes konstigt att vara i gamla skolan när det var så lite folk där. De har ju liksom inte börjat än.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag mår skit, men det var väl ingen nyhet? Står framför spegeln och ser min värsta mardröm, ett monster draperat med fett. Ärligt talat, jag drömmer faktiskt mardrömmar om det jag ser i spegeln. Vaknar varje morgon och fasar för att kliva upp eftersom jag varje morgon upptäcker att mardrömmen har blivit lite värre. Jag hatarhatarhatar mig själv, min kropp och mitt utseende.

En annan sak jag tänkte på när jag var i skolan idag var att mina lärare sa att jag såg ut att må bra. Jag HATAR när folk säger att jag ser ut att må bra. Speciellt när det sedan frågar om jag verkligen gör det. Vad ska man svara liksom? Inte sanningen i alla fall. Folk tror ju att bara man blir fet så är allting bra, men icke. Nej, det är enklare att ljuga och säga javisst, det är bara bra.

Fy fan säger jag bara. Vill sluta äta NU, men av någon konstigt jävla anledning så gör jag inte det i alla fall. Nej, jag fortsätter att äta och det gör att jag känner mig sämre än sämst. Kan jag inte stå emot mat längre? Är jag så jävla dålig att jag inte kan avstå? Om jag ändå bara hade en anledning, ett skäl till att inte äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0