Pappas dag

Gissa vem som fortfarande är vaken?! Har haft en lugn dag med far min uppe i stugan. Började med skönsång för pappa eftersom han fyllde år. Sedan frukost innan vi fortsatte ta bort kitt från fönster. Eftersom en glasruta gått sönder åkte vi ner till dalen för att hitta en glasmästare. En sådan fanns inte så pappa och jag fick åka upp till stugan igen och fixa en ny glasruta själva (vilket vi lyckades med, konstigt nog...).

Därefter var det dags att börja kitta. Hann några rutor innan lunch och resten efter. Trötta blev vi och när vi var klara gick vi in. Jag tänkte läsa Damernas Värld, men Linnea ringde så jag pratade med henne istället. Pappa somnade. När jag och Linnea lagt på ringde jag upprepade gånger till Fjällnäs Högfjällshotell för att fråga om jag och pappa kunde äta middag på deras restaurang ikväll. Tredje gången fick jag svar och vid halv åtta infann vi (jag och pappa) oss på hotellet för att inta en trevlig middag.

Blev att vi satt där ganska länge. När vi väl kom hem igen tittade vi på Avatar. Pappa hade aldrig sett den förut, men han tyckte att den var riktigt bra. Hoppas verkligen att han tyckte att han fick en okej födelsedag, trots att det bara var jag och han.

Imorgon (egentligen idag) styr vi vår färd vidare till Östersund och pappas kusin och hans familj. Det blir nog trevligt!

Nu ska jag försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0