Paus



Hemma och trött. Slutade halv tre, åkte till Ropsten, gick därifrån eftersom jag inte orkade stå och vänta på någon buss, kom hem. Ska alldeles strax börja plugga, men var tvungen att ta igen mig lite innan. Idag var dock sista lektionerna för den här veckan och nästa vecka är det ju Idun så då blir det ingen lektioner alls. Däremot kommer det att blir en jävla massa plugg.

Tjockkänslorna vägrar att lägga sig. Kontrollerar och speglar och hela tiden ser jag det jag inte vill se. Blir så himla ledsen. Hatar att jag bara ser att jag går upp i vikt, inte om jag blir finare av det. Alla säger att man blir finare av att gå upp i vikt, men jag kan inte tro det om mig själv. Så fort jag går ner i vikt får jag ju beröm för mitt utseende. Går jag upp i vikt säger alla bara att jag ser piggare ut, inte finare.

En sak visar dock att jag har kommit långt, en sak som jag dessutom avskyr, jag slutar inte äta bara för att jag går upp i vikt. Istället fortsätter jag att äta som jag och min behandlare har bestämt. Som sagt avskyr jag mig själv för det, men ändå, jag gör ju det alla tycker är rätt. Det måste ju vara positivt, hur negativt jag själv än tycker att det är. Själv tycker jag att det visar att jag har dålig självkontroll som inte kan låta bli mat, men andra tycker väl att jag är duktig som går emot tankarna...

Nu ska jag plugga. Ska försöka räkan lite derivata på egen hand. Hoppas att jag klarar det eftersom pappa kommer hem sent ikväll. Annars får jag göra svenska eller foto A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0