Spegelkåt?!

Trots att jag umgåtts med Astrid idag så har det här varit en riktig jävlaskitdag. Började morgonen med att känna mig tjock (var tjock också!). Kontroll på kontroll och en massa spegeltittande senare gick jag och åt frukost. Ville bara gråta, men pappa satt där så jag höll tårarna inne. Provade efter frukosten igenom halva garderoben för att hitta något att ha på mig (misslyckades, nästan). Såg stor och ful ut i ALLA mina kläder. De hade liksom ändrat passform...

Åkte i alla fall in till staden, trots att jag helst ville gömma mig under täcket eller ge mig ut på milslånga promenader. Mötte upp en nyklippt Astrid och gick runt i lite affärer. Köpte ett nagellack, men inget mer. Hittade en massa saker jag ville ha, men hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa något. Vid halv två åkte vi mot Ön igen och Astrid följde med en sväng till mig. Jag åt lunch och sedan målade vi naglarna med våra nyinköpta nagellack.

Hade ännu en dejt med spegeln när Astrid gått och bestämde mig för att bikini was a big NONO. Slutade med att jag solade i alla fall, på mage, med ångest. Följde med pappa och handlade, hjälpte till med middagen, åt middag och gick ut på en promenad (min vanliga). Köpte godis på vägen hem, ska äta det alldeles strax.

Ja, det var ju det där godiset. Har sådan ångest över att jag ska, utöver mina sex mål, äta en hel påse med godis. Har sedan igår GÅTT UPP och vill inte veta hur stor jag kommer att vara imorgon. Känner mig så jävla misslyckad som bara äter och äter. Jag borde inte bry mig om det, men det gör jag. Har haft så många dejter med spegeln idag att den borde vara ganska less på mig. Jag är i alla fall jävligt trött på den.

Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0