Sthlm

Hemma i Stockholm igen. Kom hem igår eftermiddag efter en hel dag i bilen. Firade pappa med familjen på kvällen eftersom mamma och Gustaf inte var med i måndags. Hade tänkt gå en sväng också, men det hann bli så sent att det inte kändes riktigt rätt.

Idag händer det inget särskilt. Mamma och pappa ska ner i västkusten i eftermiddag och jag och Gustaf blir ensamma hemma hela helgen. I vilket fall som helst klev jag upp ganska sent, åt frukost och gick sedan en promenad. Dessutom har jag städat kaninburen. Nu ska jag alldeles strax gå ut och sola i min fina bikini som jag köpte i USA. Försöker att sola bort sträcken från min gamla bikini, vilket inte är helt enkelt.

Känns faktiskt okej att vara hemma. Trodde att det skulle vara jobbigare, men jag tror att tanken på att mamma och pappa inte ska vara hemma hjälper lite. Orkar inte med deras granskande blickar. Speciellt skönt är det att slippa mamma för hon är på mig hela tiden. Jag vet att hon bara vill mitt bästa, men jag önskar att hon kunde bestämma sig för om hon ska bry sig helt eller inte alls.

Känner för att träffa någon idag, men vet inte vem jag ska höra av mig till. Känns inte direkt som att någon vill vara med mig så jag skiter hellre i det än blir besviken. Dessutom känns det inte som att jag har kontroll när jag är med andra och det är så himla jobbigt. Jag vill ha kontroll och jag hatar det, men jag kan inte släppa den. En sak vet jag och det är att jag behöver Idun nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0