Stress och äckel

Ännu en dag har förflutit och jag har plugg upp över öronen. Ska räkna över femtio sidor matte till på måndag, läsa över hundra sidor svenska till på tisdag, läsa ut Hamlet, också till på tisdag, samt fota ett stilleben. Jag har ont i huvudet och vill gå och lägga mig eller läsa den trevliga bok jag läser just nu, men det går inte för jag måstemåstemåste plugga.

Förutom plugget så känner jag mig fortfarande lika vidrigt tjock. Kanske beror på att jag ÄR så tjock?! Fattar inte att jag fortsätter att äta. Fan heller att jag är ätstörd. Någon har helt enkelt hittat på det där med att jag skulle vara ätstörd bara för att. Jag äter ju som en häst och ser ut som en rund boll. Min mattelärare sa idag att jag ser nöjd ut och ser ut att må bra, så han antog att det gick bra för mig. TACK FÖR DEN GUBBJÄVEL, du kunde lika gärna ha sagt att jag ser rund och välfödd ut så det är inget fel på mig. Nöjd med vad förresten? Livet?! Jag hatar mitt liv, hatar tiden, skolan, maten, mig själv.

Jag orkar inte med mig själv. Känner mig tung både kroppsligt och själsligt. Vet att jag borde plugga istället för att sitta här och skriva, men som sagt orkar jag inte. Har pluggat större delen av dagen, men det räcker inte. Inte än i alla fall. Tror aldrig att jag har pluggat såhär mycket i hela mitt liv.

Längtar efter nästa vecka för då är det Idun. Vill att den här veckan ska gå snabbt så att jag 1. får ställa mig på domedagsmaskinen, 2. får prata en hel massa med min behandlare. Jag hoppas verkligen att domedagsmaskinen inte är alltför elak, men jag har ju mina farhågor. Skulle inte bli förvånad om den visade många kilo plus. Ändå kan jag inte låta bli att hoppas att jag bara inbillar mig den jättelika viktuppgången. Jag hoppas liksom att det bara ska vara min fantasi som spelar in. Fast jag vet ju att det inte är så...

Nu ska jag och pappa räkna matte innan jag läser lite svenska. Hamlet ska jag läsa på tunnelbanan till och från skolan och svenskan kommer jag att hinna med. Matten är FÖRSTA prioritet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0