Busschaufför

Måndag igen och ännu en ny vecka tar sin början. Åkte till Leo i fredags. Vi åt middag hos hans mamma och inte så mycket mer. Ridning i lördags och det gick varken bra eller dåligt. Åkte hem till Leo igen efter ridningen. Han pluggade och jag läste. Kvällen blev lugn och vi gick och la oss ganska tidigt. Söndagen började bra, men runt halv ett tappade Leo humöret på grund av stress, vilket innebar en sur och irriterad Leo och en Rebecka som kände sig hjälplös. Åt lunch där i alla fall innan jag åkte hem.

Gick hem från Ropsten, kom hem och gjorde ingenting. Strax innan fyra började jag och mamma baka pepparkakor. Grisar, hjärtan, bockar, kaniner, gubbar, gummor och rektanglar blev det. Vi ledsnade dock innan all deg var uppbakad så en stor klump deg gick direkt till lillebror. Trots det hade vi lyckats baka en hel del pepparkakor. Resten av kvällen gjorde jag ingenting särskilt. Tittade på ett avsnitt Anno 1790 och lite på Beck.

Idag hade jag ingen som helst lust att kliva upp. Vaknade vid nio första gången, somnade om, vaknade tjugo i tio, somnade om och klev till slut upp runt halv elva. Åt frukost länge, kollade lite i tidningen. Nu är jag på väg till Kungsholmen för att prata med SYV. Ska välja kurser till nästa Komvuxperiod. Antagligen blir det naturkunskap b, engelska c och filosofi a. Ska dessutom lämna tillbaka lite böcker till skolbiblioteket eftersom jag inte behöver dem på mina kurser längre.

Måste bara nämna den trevlige busschauffören som plockade upp mig vid Torsvikstorg trots att hans buss inte var i trafik. Fick alltså åka "egen" buss över bron till Ropsten. Han önskade mig dessutom en trevlig dag när jag klev av. Det gjorde mig faktiskt lite glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0