Redan torsdag

Åkte till Leo igår kväll. Åh vad jag tycker om att vara med honom. Gav Leo en av våra gamla adventsstjärnor eftersom han inte hade någon. Den hängde vi upp i fönstret, mys. Annars gjorde vi inget särskilt, men till helgen ska vi nog försöka hitta på något.

Imorse var det mörkt och kämpigt att ta sig upp ur sängen. Hade gärna sovit ett tag till. Dessutom fick jag veta en sak som var väldigt jobbig och som verkligen förstörde mitt humör. Satt alltså och deppade under frukosten, vilket inte var särskilt kul för varken mig eller Leo. Pojkvännen min rusade något försenad iväg till tunnelbanan och jag dröjde mig kvar en stund innan jag också, något försenad, rusade iväg till tunnelbanan för att ta mig till skolan. Där var det historia som gällde, Afrikas historia närmare bestämt. Intressant, men jag behöver inte lära mig något för jag fick MVG på genusuppgiften, vilket betyder att jag har fått MVG på hela kursen!

När lektionen var slut gick jag in till City och vidare till Östermalmstorg. Tog en sväng förbi YogaYama för inköp av en julklapp. Några minuter över ett mötte jag upp Hanna och vi gick bort till Foam för lunch. Stod länge och velade innan jag lyckades bestämma mig för någonting att äta. Allting lät så gott och allting lät för onyttigt. JAG HATAR MINA TANKAR. Blev en långsittning på Foam i alla fall, vi gick nämligen inte därifrån förrän strax efter fyra. Jag åkte hem för att vara hemma en stund innan jag sprang bort till Sportlife för att prova på MRL (Mage Rumpa Lår). Fick använda en massa prylar jag aldrig har använt förut (stepbräda, skivstång, skivstångsvikt, gummiband). Dessutom var det ett bra pass, brände rejält i musklerna, svetten bröt fram och flåset kom igång några gånger. Helt klart ett pass jag ska köra igen!

Mamma hämtade mig efter passet. Här hemma har jag duschat, ätit middag (stekt fläskfilé, pasta, tomatsås), kollat runt på datorn, skickat in min sista etik och livsfrågoruppgift och pratat med Rebecka i telefon. Eftersom jag skickade in sista uppgiften idag behöver jag bara gå på lektionerna de veckorna som är kvar av perioden. Har alltså INGA hemuppgifter kvar att göra. FY FAN VAD SKÖNT DET KÄNNS! Bara jag får bra betyg på den sista etik och livsfrågoruppgiften och på psykologiuppsatsen så är jag nöjd, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0