Vill inte se ut såhär


Charmig bild, right?

Klev upp redan klockan halv åtta imorse eftersom jag tänkte gå på min historielektion. Precis innan jag skulle gå fick jag dock för mig att jag skulle kolla mig i spegeln, vilket jag inte alls borde ha gjort. Tjugo minuter och tre missade tåg senare var jag fortfarande hemma och jag stod fortfarande framför spegeln, gråtandes. Kan inte ens förklara de vidriga känslorna som vällde upp inom mig. Äcklig, ful, tjock, tjock, tjock. Ta bort allt fett, gör ett riktigt mellanrum mellan mina lår, gör så att min mage välver sig inåt, låt nyckelbenen synas på mina axlar, GÖR MIG SMAL. Funderade på att ringa mamma, men struntade i det. Satte mig istället på golvet och stirrade. Sket fullständigt i lektionen.

Annars har jag inte gjort många knop idag. Gick en promenad innan jag köpte lunch, åt lunch. När mamma kom hem pratade jag med henne. Var så skönt att få prata med henne, även om allt hon sa inte var "bra" så sa hon ändå en del som kändes som en lättnad för mig. Till exempel, det är inte så konstigt att jag känner mig stor eftersom jag legat runt samma låga vikt i nästan två år. Har visserligen pendlat upp och ner från den vikten, men har legat inom samma spann ända sedan sommaren mellan ettan och tvåan, fram till för lite mindre än ett år sedan. Inte för att det gör att jag känner mig mindre, men det är ju faktiskt sant. Fick även gråta lite och fick några kramar av mamma. Hon kanske inte sa det jag ville att hon skulle säga om maten, att jag kan äta mer, men det var skönt att få prata ut med någon.

Mamma skjutsade i alla fall iväg Gustaf till Uppsala och jag kokade te och åt mellis. Vid fem var det dags att byta om till träningskläder och ge sig ut i kylan för att gå den korta biten mellan mitt hem och Sportlife. Där var det ett pass bodyattack som väntade. Måste erkänna att jag EGENTLIGEN avskyr att träna, men jag älskar känslan av att jag är duktig som går och tränar fast jag inte har lust. Dessutom känner man sig ju allmänt duktigt när man tränar eftersom man "ska" träna enligt dagens alla hälsoexperter. På vägen hem gick jag in och köpte middag på Superstore. Kom hem, kollade datorn, pratade i telefon och duschade. Middag strax efter åtta och nu sitter jag här.

En "bra" sak har jag uträttat idag och det var att jag la in alla våra julskivor på datorn så att vi kan lyssna på dem via våra trådlösa högtalare. Haha, är ganska stolt faktiskt. Har man inget bättre för sig så får man väl hitta på något onödigt att göra...

Och nej, jag mår inte bra, jag är inte glad och jag avskyr livet. Varför måste jag leva?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0