"Fröken vet du?!"

Blev en hel vecka med vikariejobb och nästa vecka är lika fullbokad den. Är faktiskt riktigt, riktigt roligt. Måste erkänna att det är roligare och mer givande än vad jag trodde att det skulle vara. Trodde att jag skulle ha ganska långtråkigt, att jag skulle störa mig på barnen och tycka att de var jobbiga mest hela tiden. Fast så är det inte. Kommer istället hem, tömd på energi och berättar glatt om vad barnen har hittat på och vad vi har gjort den dagen. Idag har vi till exempel lekt Draken och Skatten, dansat och rullat boll, något som är mycket svårare än vad man kan tro.
Är nöjd med mina helgplaner också. Imorgon ska jag först försöka sova länge eftersom jag är förkyld. Sedan ska jag äta lunch med Jennie eftersom vi har försökt få in en lunch hela veckan, men eftersom jag har jobbat ha det inte funkat. Blir tyvärr ingen kundalini imorgon eftersom jag känner att jag måste vila för att bli av med min förkylning. Tror att det får bli vinyasa på söndag eftermiddag/kväll istället.
På kvällen imorgon ska jag bjuda några kompisar på middag. Eftersom jag inte vet om de läser min blogg tänker jag inte presentera menyn för kvällen, men jag hoppas att det jag tänker servera blir uppskattat. Ska i alla fall göra något som jag aldrig har gjort förut...
Ikväll tänker jag krypa ner under mitt täcke tillsammans med boken Askungar och en skål med mina favoritgodisar. Har blivit lite av en kvällstradition, en väldigt uppskattad sådan. Tycker aldrig att det är något på TV som är värt att titta på så jag föredrar mina böcker. Är så glad över att jag orkar läsa igen och att jag kan koncentrera mig på det jag läser. Har ju alltid läst mycket så jag har inte insett förrän nu att jag faktiskt knappt orkade läsa när jag var som sjukast. Somnade mest bara hela tiden.
För en "dagisfröken" blir det en hel del lek. Fast jag har inte gett mig på rutschkanan än... När det är såhär blött och snöigt tänker jag INTE sätta mig i någon rutschkana.

Kommentarer
Postat av: Maxgrete

This site is professional and to the point.

2012-01-10 @ 08:04:50
URL: http://maxgrete.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0