Fullt fart

Har, som sagt, haft fullt upp idag. Vaknade ganska sent, vet inte varför. Brukar kliva upp senast halv tio, men idag som jag till efter  tio. Var i och för sig väldigt skönt, men blev lite förvånad när jag vaknad och klockan var över tio. Jag hann i alla fall allting som var tänkt så det gjorde ju inget att jag sov lite länge.
Åkte in till stan lite efter tolv, träffade Linnea halv ett vid Svampen och vi gick till Fresco för en lunch tillsammans. För mig blev det en "Quinoa-GIsallad". Vet ej vart GI kom in i bilden, men god var den i alla fall. Känns som att alla sallader med kyckling kallas för GI, haha. Vet knappt vad det innebär och tur är väl det. Var i alla fall nöjd med mitt val eftersom salladen var supergod. Har läst någonstans att Fresco har goda sallader så jag ville prova.
Satt och pratade med Linnea innan vi gick upp till Östermalmstorg där Linnea gick till tunnelbanan och jag gick till Yogayama för lite kundalini. Var roligt som vanligt, men har redan fått träningsvärk. Plus att jag har träningsverk från gårdagens yoga. Måste sprida ut passen bättre under veckorna. Inte tränga ihop allting på två dagar.
Sprang vidare efter yogan och mötte upp Hanna på Östermalmstorg. Vi bestämde oss för att hitta något nytt café så vi gick en sväng runt på Östermalm, utan att hitta något. Till slut gick vi till Wienerkonditoriet där vi köpte DYRT fika och satte oss på deras övervåning och pratade. Var mysigt. Vi satt där till lite innan sju då vi åkte åt var sitt håll. Jag kom hem lagom till middagen och nu bakar jag bröd, vilket kommer ta halva natten känns det som. Är inne på första jäsningen, som tar 45 minuter. Sedan ska brödet delas upp i formar och jäsa ytterligare 45 minuter. Därefter in i ugnen i en timme. Hmm, lite dumt kanske.

Kommentarer
Postat av: Timsina

I really enjoyed it. You have done a great job.

2011-11-18 @ 15:29:45
URL: http://timsina.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0