Tre dagar

Har haft en vecka då jag åkt fram och tillbaka till SCÄ flera gånger bara för att ha små samtal här och där, suck. Vill ju egentligen slippa hela SCÄ nu, men så kul ska man ju inte ha det och jag tror att jag fortfarande behöver stödet. Hur mycket jag än vill att det ska vara bra och hur mycket jag än vill att den här sjukdomen aldrig hade funnits i mitt liv så är det ju faktiskt så att hela situationen existerar.
Västerås i onsdags för att fira min morbror samt hälsa på mormor och morfar. Mamma och jag åkte till Tullhuset, en affär i Västerås och vi köpte en SUPERFIN tunika åt mig på REA. Ja, kvällen var väl inte sådär jätterolig, men maten var god och chokladtårtan var god så det var ju i alla fall bra. Mamma och jag åkte hem på kvällen och när vi kom hem blev det sängen för mig.
Igår var jag först på bedömningssamtal för Idun. Tyvärr lång väntetid dit så det var ju lite trist för det verkade väldigt bra. Okej, en till behandling, men det kanske är värt det om den gör en fri. Sedan åkte jag hem och gjore inget särskilt innan jag åkte till SCÄ IGEN för psykologsamtal. Efter det skjutsade pappa mig till ICA Maxi i Nacka där jag mötte upp Jennie. Vi shoppade mat och gick hem till henne och lagade den. Väldigt mysigt. Blev en massa prat och så filmtittande.
När jag kom hem (efter att ha letat efter en busshållplats där det gick några bussar i ungefär tjugo minuter) kröp jag ner i sängen mer en skål godis och min dator och tittade på Gosskören. Somnade dock lite efter mitten och vaknade mycket senare och upptäckte att datorn stod i sängen. Hmm, fick halvt sovande, stänga ner den och återgå till sömnen.
Idag har jag varit på yoga, äntligen. Blev vinyasa med Eva. Var underbart, som vanligt. Älskade, härliga yoga som gör mig på bra humör. Kändes verkligen helt rätt att gå på yoga trots att jag inte alls hade lust medan jag åkte dit. Efter yogan åkte jag hem, åt lunch, duschade och följde med pappa och handlade. Ikväll ska jag göra nada och imorgon blir det full fart. Först lunch med Linnea som är i Stockholm, sedan kundalini och sedan ska jag förhoppningsvis träffa Hanna.

Kommentarer
Postat av: Minna

idun är bra! värt att vänta på, värt att lägga tid på. själv så var jag för feg/för sjuk för att våga lita hundra procent på dem, vågade inte satsa fullt ut. men de är bra där. fokus på tankar och beteenden istället för bara vikt. och samtal om vad man vill göra med livet. det är mer friskinriktat.

och det är inte alls som avdelningen, på idun är det eget ansvar hela tiden, ingen personal som kollar eller bestämmer vad du ska äta. du bestämmer om du vill göra det som är bra för dig. med massor av stöd såklart.

2011-02-05 @ 19:04:58
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0