Årsresumé

Januari 2010
Året började uppe i Mora, där Gustaf spelade hockeytunering. Var inte direkt roligt eftersom jag mest bråkade med mamma och pappa om maten. Hade juluppehåll från Dagvården på SCÄ och gjorde allt för att ha gått ner så mycket i vikt som möjligt till när Dagvården skulle börja igen. Den drog igång den 11 januari och jag VILLE INTE DIT. Första veckorna var turbulenta och jag motarbetade behandlingen så mycket jag kunde.
Började med yoga och älskade det.
Februari 2010
Startade februari med time outvecka från Dagvården. Kom dock tillbaka och började då min utslussning. Kommer ihåg att det var jobbigt att komma tillbaka eftersom så mycket hade förändrats då. Fler patienter och en ny personal. Kändes konstigt eftersom vi bara var tre patienter en stor del av tiden som jag gick på Dagvården.
Mars 2010
Skrevs ut den 19 mars, vilken lycka. Var verkligen trött på Dagvården då. Började skolan igen måndagen efter vilket kändes väldigt konstigt. Gick halvtid i skolan, träffade min kontaktperson från Dagvården en gång i veckan och doktor Maria då och då.
April 2010
På påsklovet åkte hela familjen upp till Östersund. Var ganska mysigt men också väldigt jobbigt med maten. Åt inte som jag skulle och slutade med mina antidepressiva eftersom jag glömde dem hemma. Mamma tyckte att det var okej men såhär i efterhand ångrar jag det väldigt mycket.
Mådde verkligen inte bra under april, grät mest hela tiden på kvällarna. Var trött och sliten. I slutet av april började det verkligen gå utför med maten.
Maj 2010
Mådde dåligt, åt dåligt. Var ändå glad eftersom jag och Hanna i slutet av maj skulle åka till London, något vi planerat att göra ända sedan vi gick i åttan. Det blev en UNDERBAR resa med världens UNDERBARASTE vän.
Hade sparat mig för att få äta i London men första dagen bestämde jag mig för att inte äta bra alls. Tvingades dock att äta eftersom jag höll på att trilla ihop samma förmiddag när vi stod i kö för att köpa biljetter till Lejonkungen. Åt alltså halvdant. Varken Elisabeth eller Maria var nöjda när jag kom tillbaka efter resan. Maria hade helst sett att mamma och pappa inte hade låtit mig åka. TUR att de gjorde det för den resan var verkligen bland det bästa jag gjort i hela mitt liv.
Juni 2010
Hade bedömningssamtal till Avdelningen måndagen den 7 juni och blev inlagd den 8e, dagen innan skolavslutningen. Träffade Josefine som jag tillbringade större delen av sommaren med. Vi spelade SingStar, hade permissioner ihop, sov i samma rum, körde hitsnapclap tillsammans.
Träffade min nuvarande psykolog. Den första psykolog som jag träffat som jag faktiskt tyckt varit bra. Avslutade också min kontakt med BUP, vilket jag bara är glad över.
Juli 2010
Var på Avdelningen. Började ha väldigt mycket permissioner eftersom jag egentligen ville skriva ut mig. Ingen annan tyckte att jag skulle göra det så det blev en kompromiss.
Simmade på permissionerna, 500 meter innan frukost. Försökte dämpa ångesten jag fick av maten. Tittade på Sex and the City på kvällarna.
Augusti 2010

Åkte båt med pappa.
Skrevs ut 23 augusti, samma dag som skolan började. Nya tag alltså. Började i en ny klass också, S3C. Bästa klassen jag någonsin gått i. Maten gick dock åt helvete redan första veckan och jag gick ner massor i vikt. Frågade dock om hjälp och första veckan i september började jag äta lunch med pappa.
September 2010
Fortsatte gå i skolan. Började yoga på Yogayama, vilket var helt underbart. Gick en kurs i Ashtanga yoga. Älskade den kursen, den gav mig nya krafter. Åt lunch med pappa. Bestämde mig för att jag skulle bli fri och jag och pappa bokade en resa till Egypten på höstlovet.
Oktober 2010
Slutade äta i skolan. Samtidigt åt jag mindre och mindre hemma. Hoppade både förmiddags- och eftermiddagsmellis. Vasiliki sjukskrev mig den tredje veckan i oktober eftersom jag vägrade att äta i skolan. Var hemma en vecka med pappa men gick tillbaka till skolan veckan efter. Åt nästan ingenting den veckan eftersom jag fått plats en vecka på Avdelningen. Nu gällde det att bli smal!
Skickade in en ansökan till Mando också. Trodde att jag skulle få svar snabbt...
November 2010
Skrevs för andra gången 2010 in på Avdelningen. Den här gång 1 november, samma dag som jag och pappa skulle ha åkt till Egypten. Trodde att jag bara skulle vara på Avdelningen i en vecka, men den tiden förlängdes eftersom det blev en plats ledig. Ångrade mig direkt efter att jag tackat ja till platsen. Hur kunde jag var det enda jag tänkte!
Hoppade av skolan nästan helt. Läser bara tre kurser, projektarbete, religion A och psykologi A.
December 2010
Ungefär som november fast december. Fler och längre permissioner, som förberedelser inför julen. Var och tittade på Globens luciatåg med Erica. Var jättefint!
Tillbringade mycket tid med min nya rumskompis Jennie, en fin tjej!
Julafton var vi hemma med släkten. Åkte tillbaka till Avdelningen på söndagen. Var hemma till söndagen åkte hem igen på torsdagen, dagen innan nyårsafton. Hade en underbar helg hemma, på väg till det nya året.
Kan konstatera att så gott som hela året har gått åt till behandlingar och till att vara sjuk. 2011 ska det bli ändring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0