Vita häxan

Har haft en riktigt bra dag idag. Började visserligen med ett tandläkarbesök, men eftersom jag varken har tandläkarskräck eller hade några hål så var det lugnt. Åkte in till stan efter det och spanade lite i affärer innan jag gick till Yogayama för lite hatha innan lunchen. Var ett riktigt bra pass, annorlunda men bra.
Efter yogan åkte jag hem och pappa och jag fixade lunch. Satte en surdeg igår som jag fortsatte med idag. Blandade ihop alla ingredienser och startade "den där maskinen man använder när man blandar deg". Lät den bli klar och satte sedan degan på jäsning och gick ut på en promenad i det fina vädret med pappa. Vi gick en rund och när vi kom tillbaka blev det mer brödbak, en dusch och byte av sängkläder.
Blev alldeles nyss klar med brödet och har inget särskilt för mig för tillfället. Som jag sa så har det varit en härlig dag med sol och många olika sysselsättningar. Älskar sådana här dagar när jag verkligen har något att göra. Det lämnar mindre tid till tankar och mer till att leva. Om en stund är det middag och det känns okej. Sedan blir det väl lita bokläsande innan jag tänker bänka mig framför TVn (om det nu är något på TV). Annars blir det väl mer läsande och sedan nattinatti.
Vad mycket som kan hända på förvånansvärt kort tid. All den tid som jag har slösat bort till ingen nytta för att nu ha kommit förbi nästan alla hinder. Jag fattar inte. Varför? Och ändå, trots alla framsteg, längtar jag tillbaka ibland.

Kommentarer
Postat av: bisse the man

MEGALIKE! På den gamla goda tiden, första gången hemma hos Lisa typ. Längtar tillbaka (förrutom gymnasiet)!

2011-01-27 @ 21:43:10
Postat av: bisse the man

MEGALIKE! På den gamla goda tiden, första gången hemma hos Lisa typ. Längtar tillbaka (förrutom gymnasiet)!

2011-01-27 @ 21:43:32
Postat av: bisse the man

MEGALIKE! På den gammla goda tiden.. :) längtar tillbaka!

2011-01-27 @ 21:45:00
Postat av: Oj

okej, så kommentarsbombning här.. heeh

2011-01-27 @ 21:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0