Slippa låtsas

Jag hatar, hatar, hatar att jag ser och känner att jag har GÅTT UPP I VIKT den här veckan. All kontroll känns som bortblåst och jag vill bara lägga mig ner och skrika, skrika att såhär vill jag inte se ut. Maten klibbar sig fast inom mig och gör att jag sväller.

Hade en förvånansvärt skön dag igår. Klarade all maten utan att bryta ihop, tog det lugnt större delen av dagen. Blev två promenader, men inga långa sådana. Njöt av att familjen inte var hemma, även om midsommarkänslan självklart inte infann sig. Istället blev det en dag då jag slapp skämmas inför min familj, låtsas inför dem.

Idag ska jag nog träffa Johanna, en tjej från Idun. Sedan så ska jag packa, för imorgon styr jag kosan mot "Rebeckas" gård i Norrland för att umgås med henne, hestarna och hundarna en hel vecka. Har ingen aning om vad jag ska ta med mig, förutom ridgrejer och gummistövlar, men jag tror att det löser sig. Mamma får hjälpa mig, haha.

Nej nu ska jag försöka läsa lite och vänta på att Johanna ska ringa. Eftersom min telefon är helt knäpp och säger att den inte har några kontakter, fast de finns där någonstans eftersom namnen kommer upp när någon ringer och finns på "samtalsloggen" så kan jag inte ringa henne. Jävlaskittelefon som inte funkar som den ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0