Ärlighet?

Jag tror inte att jag ska skriva ut min psykologs namn i bloggen. Känns liksom fel... Psykologen jobbar i alla fall på SCÄ, mest med patienter från Avdelningen och Frej.
På grund av ångest och fint väder, samt att det passade bäst rent tidsmässigt, bestämde jag mig för att gå till Ropsten när jag skulle in till stan för lunch. Var skönt att komma ut en sväng till och att dessutom njuta av solen som verkar tycka att det är dags att lysa på oss svenskar med solbrist efter den här långa vintern. Kom till Ropsten strax innan tåget skulle gå och kom till SCÄ precis i tid.
Lunchen gick bra. Vi gick till Sushi Yama på Ringvägen och de hade väldigt god sushi. Ångrar dock att jag tog så mycket som en MELLANsushi, vilket innebar elva sushibitar. Nu ska ni som äter sushi och brukar äta så många bitar eller fler inte tycka att ni äter för mycket för det är helt normalt att äta så många bitar, men jag har inte ätit fler än sju bitar på väldigt länge. Åkte alltså hemåt med ångesten rivandes i kroppen. Kom till Ropsten och bestämde mig för att gå till Lidingö Centrum där jag hämtade ut mina kängor som jag lämnade in på klackning igår. Blev även ett besök på banken.
Gick hemåt och tog en sväng till Superstore där jag köpte vaniljyoghurt. Blev så väldigt sugen på vaniljyoghurt och hallon. När jag skulle gå sista biten hem ringde pappa och bad mig köpa semlor eftersom det är fettisdagen idag. Sagt och gjort. Jag gick in på Gateau och köpte tre STORA semlor (till mig, pappa och Gustaf). Semlorna och ett grönt vanilj/rabarberte fick följa med hem därifrån. Kom till slut hem och kände mig allmänt kass. Det här blev verkligen en riktigt FETtisdag, sett ur mina ögon.
Resten av dagen har mest spenderats framför TVn och datorn. Mår ju inte riktigt bra så det var skönt att ta det lite lugnt. Samtidigt ångrar jag att jag inte gav mig ut på EN TILL promenad. Trots att jag har gått mer än vad jag har gjort på länge idag. Usch, en riktigt ångestdag har det här varit. Skulle nog säga att den här veckan känns som att den BARA kommer att bestå av ångest. Börjar bli nervös inför att börja Idun, även om det är tre veckor kvar tills dess. Hur ska man vara där liksom? Ska man redan sköta maten, vara normalviktig eller lite underviktig eller mer underviktig? Ska man vara sjukare än vad jag är? Måste jag bli sjukare igen? Jag vet inte.
Det har blev ett ganska ärligt inlägg, menmen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är idun??

2011-03-08 @ 21:07:47
Postat av: Minna

du får inte vara sjukare. de är rätt snabba med att slänga ut folk som inte vill bli friska, som inte gör det som krävs. så du ska kämpa redan nu för att klara av maten. det blir så svårt också, om det går dåligt innan, att ändra så mycket så snabbt, eftersom man följer matscheman o ska klara att äta ute osv. inte meningen att skrämma dig... för Idun är superbra o man får massor med stöd om man kämpar åt rätt håll.

2011-03-09 @ 11:53:16
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0