Hard work, work

Trött. Har jobbat sedan i onsdags och nu är jag som sagt ganska slut. Är visserligen inte lika ansträngande att jobba på storbarnsavdelning, men det tar ändå på krafterna. Det är mycket höga ljud och tjat och arbete för att underhålla eller sysselsätta barnen. På storbarn slipper man dock städa, vilket det blir väldigt mycket av på småbarn. De stora barnen kan nämligen städa SJÄLVA!
Annars har veckan varit ganska vanlig. Var väldigt trevligt att träffa Bisse i tisdags. Vi var på Wasabi som ligger vid Hötorget. En asiatisk restaurang med riktigt god mat. Åkte ju till farmor på tisdagskvällen och det var och mysigt. Fia är så himla söt. Vill bara ta med henne hem. Ska gå och allergitesta mig någon gång snart. Tål jag hundar tänker jag skaffa en när jag flyttar hemifrån!
Helgen är inte riktigt planerad. Tänker gå på yoga på söndag eftersom jag inte har varit iväg på det på hela veckan. Om det finns tid imorgon kanske jag går på yoga då också. Tror att jag ska träffa Jennie imorgon också och hoppas på att Hanna ska kunna träffa mig på söndag när hon har kommit hem från Grövelsjön.
Fick hem slutresultatet av mitt projektarbete idag, nämligen boken jag har gjort. Känns riktigt roligt fast vet inte om jag är nöjd. Aja, det blir som det blir och jag borde i alla fall få godkänt. Vet dock inte hur jag ska lämna in den så jag hoppas att min handledare hör av sig i helgen och upplyser mig om det.
Nu ska jag nog sätta mig och läsa och ikväll blir det Center och antingen läsning eller filmtittande.

Kommentarer
Postat av: Tove

Gud, jag började nästan skratta när du frågade om man kunde vara för frisk för att gå på Idun. För vet du vad? Det är det som ALLA tror, alla tror sig vara för friska, eller inte tillräckligt sjuka för Idun. Det är skitsnack, vore du för frisk skulle du inte ens komma på tanken att söka dit.



Så med andra ord, jag rekomenderar dig starkt att ta vara på din plats på Idun, för det är nog den behandling som har tagit mig längst, den är helt sjukt bra och jag mår så jävla mycket bättre. Och jag är inte den enda som säger så..



Lycka till. :)

2011-03-06 @ 11:28:10
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vet att du ställde frågan till Tove, men jag vill också svara. HAR DU FÅTT EN PLATS PÅ IDUN SÅ SKA DU TA DEN! Eller alltså, du måste ju vara lite motiverad också. Är du inte det så låtsas vara motiverad. Ta platsen. Gör precis som de säger. Må skit ibland. Må jävligt bra. Det är det bästa jag har gjort!!

2011-03-06 @ 11:42:41
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/
Postat av: Matilda

Att det fungerar, det är det bästa. Följer man deras råd och utnyttjar att man har så mycket terapihjälp, då går det framåt. Olika fort för olika personer, såklart, men jag personligen har blivit helt övertygad om att jag kommer bli frisk sen jag började där. Och det är inte fy skam!



Jag hade kvar tankar om att det var viktigt att vara smal och helt ärligt trodde jag inte riktigt på deras "sex mål mat om dagen gör dig inte tjock"-teori när jag kom dit. Men 1. När man blir frisk så slutar det vara viktigt att vara mager - det är ju bara sjukt! 2. Det fungerar. Jag äter och äter och äter, och jag står stilla i vikt nu, på en normalvikt. Och jag har slutat hetsäta. Och jag är inte rädd för mat.



Jäklar, vad ostrukturerat jag skriver. Skulle kunna säga att Idun har fått mig att gå från ett slutet fängelse till enbart fotboja, och jag tror stenhårt på att den är borta när jag är klar där. Lycka till!! Kramar

2011-03-06 @ 15:45:59
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0