Idunvecka 1, Måndag

Med fjärilarna flygandes i magen styrde jag imorse stegen mot tåget. Åkte den nu så välkända vägen till Mariatorget och gick den sista lilla biten till SCÄ. Kryssade av mig i receptionen och tittade noga på alla som kom, det kanske var någon som också skulle till Idun? Icke sa nicke. Gick upp till plan ett och in i Idunkorridoren. Såg nog allmänt förvirrad ut, men till slut var det någon personal på Idun som förbarmade sig över mig och visade mig till rätt rum. Morgonmöte och sedan satt vi i soffan en stund innan min behandlare kom och hämtade mig för vårt första samtal. Blev mycket matprat. Ska ändra på lite saker och återigen försöka äta efter "sex-gånger-om-dagen-schemat".
Mellanmål och sedan sitta i soffan med de andra. Lite innan tolv bröt alla upp ur sofforna och drog iväg för lunch. För mig blev det Bysis och jag ÅNGRADE mitt val av mat. Känns som att jag ALLTID, alltid, alltid väljer det med mest kalorier. Det som ingen annan skulle välja för att det är så JÄVLA ONYTTIGT. Dumma, korkade jag, skrek mitt huvud. Hade i alla fall trevligt lunchsällskap, så det ska jag inte klaga på.
Vi gick tillbaka vid ett. Satt i soffrummet tills sjukgymnasten kom och hämtade oss för avslappning. Var skönt, men också jobbigt. Vi fick ligga på golvet på mattor med en massa kuddar och göra olika avslappningsövningar. Har gjort det mesta förut eftersom jag gått individuellt hos den sjukgymnasten. Aja, alltid bra med lite påminnelse.
Ner till Idun igen, mellanmål och prat med de andra. Satt kvar med två tjejer efter klockan tre och pratade en stund. Fick även sällskap ända till T-Centralen av en tjej. Efter allt jag hört om Idun hoppas jag verkligen på den här behandlingen, att den kanske kan få mig diagnosfri. Jag hoppas också på att min Idungrupp är bra (den verkar bra). Tyckte jag fick mest kontakt med den tjej som åkte med mig till Centralen, men det kanske bara är jag som inbillar mig. Hon var i alla fall gullig!
Gick hem från Ropsten och när jag kom hem vände jag nästan i dörren för att följa med pappa och handla. Blev handling och sedan hem igen. Nu har jag bytt om till pyjamas eftersom jag känner mig som en elefant. Väntar på middagen och känner skräck inför den. Känns som att jag har ätit förskräckligt mycket idag, även om jag bara ätit som jag ska. Hah, jag som tror att jag inte har slarvat så mycket de senaste veckorna... Men nu jävlar, jag ska göra som de säger på Idun för jag vill verkligen ha ut något av tiden där!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Alla måltiderna vi får välja är normala portioner som personalen har checkat av. Inte för mycket, inte för lite. Men sen att det känns enormt är en annan sak. Jag valde fisken för att det är en del i min träning, jag har svårt för den "panerade" biten. Och en sak till, du ser inte ut som en elefant! Ses i morgon KRAMAR :) <3

2011-03-28 @ 18:30:16
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Man ska välja det som verkar godast, skit i kalorierna!! Det blir bra det här. :) Kram

2011-03-28 @ 21:14:16
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/
Postat av: WWW.CIRCUSBBY.BLOGG.SE

WWW.CIRCUSBBY.BLOGG.SE

2012-05-08 @ 05:55:04
URL: http://circusbby.blogg.se/
Postat av: WWW.CIRCUSBBY.BLOGG.SE

WWW.CIRCUSBBY.BLOGG.SE

2012-05-08 @ 05:55:22
URL: http://circusbby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0