Illamående

Alltså, jag har verkligen inte mått bra idag. Var på väg att vända när jag var på väg till farmor för att jag mådde illa och hade ont överallt. Gjorde dock inte det och är nog ganska glad för det för det var mysigt att vara hos farmor. Lekte med lilla valpen och pratade med farmor. Fia bits inte lika mycket längre, men busig är hon allt. Jag vill också ha hund nu!
Till lunch blev det fläskfilé i gräddsås med kokt potatis, sommarsallad och broccoli. Som sagt är jag rädd (ja RÄDD) för gräddsås så jag hoppade den. Som svar på Anonyms fråga så åt jag den sås som serverades på SCÄ. Den innehöll väl antagligen för det mesta creme fraiche eller grädde. Sedan jag skrevs ut har jag dock undvikit sådana såser så mycket jag bara kan för jag tycker att det är fruktansvärt svårt. Vet att jag verkligen borde våga, men gör det inte. Är rädd för vad som skulle att hända. De på SCÄ har inte sagt något om att jag måste äta gräddsås varje måltid. De vill väl att man äter sås till ALLT, men det gör jag inte.
Var kvar hos farmor till fyra och åkte sedan hemåt. Illamåendet attackerade återigen och jag kände mig alldeles svag hela vägen hem. Hemskt faktiskt. Fattar inte varför det går så mycket i vågor hela tiden. Ena stunden mår jag okej för att i nästa må jättedåligt.
Åt mellis när jag kom hem, vaniljyoghurt med hallon och en kopp med mitt nyinköpta te. Konstigt te, det luktar inte alls gott men smakar underbart (enligt mig). Har förresten saknat att äta vaniljyoghurt med hallon, var ett tag sedan jag åt det. Är lite som glass typ. Lika gott i alla fall.
Ikväll kommer mammas bästa kompis hit. Ska bli roligt att träffa henne! Vi träffar henne inte så ofta eftersom hon och hennes familj bor i Göteborg. Har många barndomsminnens från när vi var och hälsade på dem och gick på Liseberg, haha. En av sommarens höjdpunkter typ. Sedan ska jag väl titta på Sveriges Mästerkock och äta Center. Wiho, vilket roligt liv man kan ha.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej. Har inte hunnit läsa på länge, så jag vet inte om du har skrivit nåt än, men har du tackat ja till Idun? Hoppas det, för din skull.. :)

2011-03-10 @ 16:12:09
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0