Tisdag

Jag frågar mig själv frågor.
Vill ju ha svar.
Trots att inga svar finns.
Eller?
Andra dagen på första Idunveckan. Kom till ett så gott som tomt soffrum. Kände mig fel som kom så tidigt. Skitsamma. Folk droppade in allteftersom, förutom en tjej som redan var där. Mellanmålsätande, samtal om livsvärderingar, lunch på Bysis. Tillbaka till Idun, samtal med min behandlare, soffhäng, mer mellanmål och sedan lite mer häng.
Åkte hem tjugo i fyra. Orkar inte åka hem direkt klockan tre. Vill inte komma hem och sätta mig och vänta på middagen. Känns inte alls bra. Sitter hellre kvar då och har lite sällskap än åker hem och tråkar framför datorn. Det hinner jag göra i alla fall. Hinner ändå sitta och vänta på middagen.
Känner mest för att sova just nu. Är trött, rastlös, äcklad. Vart tog mitt braiga humör vägen? Vill bara gå ut och gå för jag vet att jag skulle bli glad igen om jag gjorde det. Skulle känna att jag hade gjort något mer idag än bara suttit och degat. Kanske måste jag också känna att jag har gjort något under dagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0