Bättre

Har haft en bättre dag än på länge. Började med en härlig sovmorgon, ända till halv tio. Har inte lyckats sova så länge på evigheter. Visserligen vaknade jag några gånger av att jag hörde familjen innan de gav sig av, men sedan sov jag så gott så. Klev i alla fall upp till slut, utvilad. Åt frukost och hade allmänt mysigt. Tyckte att jag hade all tid i världen. När jag började göra mig i ordning upptäckte jag att så var inte fallet och till slut fick jag stressa för att hinna med tåget in till stan.
Eftersom det här tydligen har varit en SCÄ-vecka för mig så styrde jag kosan mot Söder och SCÄ. Kom dit precis innan elva, anmälde mig i VÄRLDENS SÄMSTA reception (jag skojar inte, de är fruktansvärt långsamma och allmänt dryga). Gick upp till plan ett, tog vänster och vänster och kom till Idunkorridoren. Träffade min blivande behandlare (eller vad man nu säger på Idun). Han verkade så bra och för första gången längtar jag efter en behandling på SCÄ. Tror verkligen att Idun kommer att vara rätt. Pratade med honom en stund och tackade ja till platsen på Idun. Önskar dock att det skulle vara på måndag jag skulle börja och inte den 28 mars. Jag hatar att vänta.
Efter samtalet, som inte tog så lång tid som jag trodde att det skulle göra, gick jag ut i solen. Traskade bort till Tanto och gick en sväng i solen medan jag väntade på att klockan skulle bli halv ett då jag skulle träffa fina Erica. Kom tillbaka till SCÄ nästan exakt halv ett, Erica kom bara några minuter senare och vi gick till mitt stammisfik på Söder, Café Fåtöljen på Hornsgatan. Där blev det lunch, en vegetarisk toast (med mozzarella, soltorkade tomater, rödlök och pesto) till mig. Blev att tiden flög iväg när jag och Erica satt där och pratade och plötsligt var klockan tjugo över tre. Erica var sjuk så hon ville hem och sova då och jag gick in till City för lite shopping.
Har idag varit på nästan vartenda H&M i innerstan känns det som. Hittade dock inte det jag ville. Eller, hittade ett par guldiga sandaler som jag hade spanat ut i H&M-katalogen, men inget av det andra jag hade spanat ut. Trist, hoppas att några av de finaste grejerna kommer in snart och att jag hinner få tag i dem innan de tar slut. Hoppas verkligen att de inte redan är slut. Blev en sväng in på Gina Tricot också där jag hittade ett par snickarbyxor. Känner mig så fin i dem!
Åkte hemåt vid tjugo i sex med skavsår på ena tån och, faktiskt, ett leende på läpparna. Kom till Ropsten och gick hem därifrån. Sedan har kvällen flutit på med lite TV-tittande och middag. Kvällens planer är väl att läsa och att äta Center. Inge spännande direkt. Orkar inte titta på TV, men läsa däremot uppskattar jag.
Dagens outfit ska jag börja med har jag bestämt! Mer bilder i bloggen behövs, speciellt nya.
Jeans i "boyfriendstil" Peak Performance
Linne BikBok, bytte dock till en svart långärmad tröja.
Kavaj (inhandlades igår!) från H&M

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kulkul m bilder!!

2011-03-11 @ 21:16:29
Postat av: camilla

Snygga kläder du hittat :D



De kommer ju absolut inte bli arga på dig, de e ju bara oroliga, men förstår hur du menar. När jag inte går upp i vikt utan står stilla eller har tappat i vikt så kan man riktigt känna hur besvikna föräldrarna blir på något sätt och det gör mig ledsen :/ jag vill ju upp i vikt och kämpar så och jag hatar att göra andra och mig själv besviken liksom.



Idag har jag stått i kiosken hela dagen och nu ska jag snart duscha, äta kvällsmål, se på melodifestivalen och äta godis :D

Vad händer hos dig ikväll? :)



kram

2011-03-12 @ 17:24:43
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0