Hestar

Jaha, dagen har väl varit okej i alla fall. Ridningen var rolig, vilket inte förvånar mig. Måste dock bli bättre på att sadla och tränsa, tycker det är så pinsamt att fråga om hjälp. Fick rida en annan häst idag, Pascal, han var roligare än Paris och jag rider gärna honom fler gånger. Visst var han lite seg när jag skänklade, men han var ändå piggare än Paris. Önskar att jag kunde rida mer än vad jag gör... Vill utvecklas snabbt och trivs verkligen på hästryggen och i stallet.

Hanna kom och hämtade upp mig i stallet när lektionen var slut. Vi gick till Stureplan och Sandys, köpte lunch och satte och i Humlan. Pratade om allt och inget. Jag svettades i mina ridbyxor, men hade inte ork att släpa med ombyte. Innan vi skiljdes åt gick vi till Cos som öppnade på Biblioteksgatan igår. Blev mycket trånande och jag såg en baddräkt jag VILL HA och en randig, stickad tröja jag VILL HA. Allt var dock så himla dyrt och det var galet mycket folk där.

Åkte hemåt efter besöket på Cos. Gick hem från Ropsten, vilket jag inte gjort på länge, kom hem och duschade. Åt mellis och satt ute i solen med en bok. Har pratat lite med pappa, hjälpt till med middagen och ätit middag. Ikväll blir det, som vanligt, läsning.

Har verkligen haft jobbiga tankar idag. Vet att de är sanna också, vilket gör det hela ännu värre. Orkar inte känna som jag gör längre, men vet inte riktigt hur jag ska slippa ifrån det jag känner. Är så jävla trött på att kämpa, på att vara duktig, men vet att jag egentligen inte har något annat val.

Imorgon är det söndag och då har jag ingen aning om vad jag ska göra. Känner mig otaggad på dagen. Vill att det ska bli nästa vecka. Vet inte varför, men då känns det ändå som att tiden har gått lite framåt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HÄST heter det :*

2011-05-23 @ 12:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0