Jämföra

Jag önskar att jag kunde känna mig smal, cool, snygg, duktig, fin, vacker, snäll, trevlig, rolig, smart... Alla de där bra orden som finns och som man vill vara. Istället känner jag mig bara sämre än alla andra. Jag stirrar avundsjukt på folks facebookbilder, känner avundsjuka gentemot mina vackra, roliga och underbara vänner, sneglar på människor på tunnelbanan. Ja, jag jämför mig jämt och finner alltid att jag är den sämre i jämförelserna.

Vet att jag inte ska jämföra, men jag gör det i alla fall. Ser allt det jag vill se hos mig själv hos alla andra. Det gör så ont, jag blir så avundsjuk. Ändå gör jag det för det är sådan jag är.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Är EXAKT likadan där. Jämför mig hela tiden, gör det per automatik och kan lätt fastna vid att en tjej har väldigt smala ben eller liknande och sen håller jag på att älta det tills jag blir galen.



Förstår precis vad du menar, du är inte ensam.

2011-05-24 @ 21:47:42
Postat av: Anonym

jag gör också exakt likadant! så du är verkligen inte ensam. och jag vet hur smärtsamt det är. usch.

2011-05-25 @ 09:38:21
Postat av: Rebecka

Men gumman, du ÄR allt det där redan :) du behöver inte vara avundsjuk på någon! :) <3

2011-05-25 @ 16:03:20
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0