Mer

Haft en bra dag, trots det dåliga samvetet på förmiddagen. Rebecka, du vet att jag jättegärna hade följt med, men nu är vi kvitt som du sa. Haha.
Gick en promenad innan jag åt mellis på förmiddagen. Alltid skönt att vara ute lite och att röra på fläsket. Mamma var hemma en sväng och hämtade allt hon hade glömt. Min glömska och förvirrade mamma alltså. Hon ville egentligen att jag skulle komma med allt det hon glömt, men jag skulle iväg bara en stund senare så det gick inte.
Lunchpass på Yogayama stod på schemat idag. Som sagt var det en av mina ögongodisar som hade passet. Alltså, egentligen är han nog inte så snygg men hela grejen med att han gillar yoga, är grymt vältränad och lite så gör att jag tycker han är grymt tilldragande. Var ett väldigt fysiskt pass. Många övningar när hela kroppen skakade och svetten rann. Och så shavasana på slutet efter allt det jobbiga... Underbart. Ville bara ha mer efter. Mer yoga. Jag har börjat hitta det där igen, det där som gör att yogan är rolig och att jag också har börjat tycka att ridning är roligt.
Pjäsen Hanna skulle på var inte så lång, bara femtio minuter, så strax efter två sågs i på Vurma Kungsholmen. Intog min lunch där och sedan satt vi och pratade länge. Det är så skönt med människor som jag inte behöver anstränga mig för att vara med. Inte behöver tänka på att det jag säger ska vara på ett visst sätt. Tänk att jag äntligen har börjat inse att det finns människor som jag kan känna så med.
Åkte hemåt vid fem. Övervägde en promenad från Ropsten, men kylan vann över mig och jag tog bussen. Kom hem och visade en massa yogaövningar vi gjorde idag på passet för mitt smått ointresserade familj. Eller, jag tror att de är ointresserade i alla fall. Känns inte som att de vill lyssna. Tycker mest att jag tjatar typ. Bara det att jag blir så uppfylld och vill visa.
Nu händer det inte så mycket mer idag. Vill att den här veckan ska gå snabbt så att det blir Idun snart. Har visserligen samtal med min behandlare på torsdag, ska luncha med några Iduntjejer också på torsdag och så hoppas jag att jag och Rebecka får till någon mer träff utöver lunchen på torsdag. Längtar dock efter Idunlugnet, det där lugnet som infinner sig när jag inte behöver göra något under dagen. Gör ju inte så mycket nu heller, men känner alltid att jag borde göra något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0