Hemmadag

Känner mig arg.

Riktigt tråkig dag idag. Har typ bara varit hemma. Rensade maskrosor från klockan tio på förmiddagen till klockan tre på eftermiddagen. Hade bara uppehåll för att gå och köpa lunch och sedan äta den. Är helt slut i ryggen efter att ha krupit runt under buskarna som omgärdar vår tomt.

Städade kaninburen när jag var klar med rensningen. Är städning imorgon och då är det ju trevligt om kaninburen också är fräsch. Kaninen fick vara ute under tiden och som vanligt satt hon bara och stirrade in i staketet. Jag förstår inte varför hon inte skuttar runt lite. Lillkaninen skulle verkligen behöva lite motion...

Annars har jag pratat lite i telefon med Rebecka och följt med pappa och handlat när han kom hem. Jag och pappa börjar bli riktigt bra på att handla. Förut var vi helt kassa på det, men nu börjar det likna något. Inte för att det är något att vara bra på, men ändå. Något måste man ju kunna.

Har lyssnat på pianomusik idag. Saknar att kunna spela. Mina fingrar rör sig inte som de gjorde förut över tangenterna och jag blir bara besviken när jag försöker. Tänk att kunna sätta sig vid pianot och spela en Chopinvals. Bara spela och spela och låta känslorna vävas in i musiken. Det skulle vara så härligt att kunna det igen!

Nej nu ska jag fortsätta att läsa och sedan är det sovdags. Vill inte vara vaken ikväll. Tänker alldeles för mycket och det gör mig bara ledsen och trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0