Tråkmåns



Tråkigt, det är vad jag har det. Ångrar att jag har bestämt mig för att utmana mig själv i att inte röra på mig för mycket. Hade jag inte bestämt mig för det skulle jag ha varit på yoga just nu. Jag skulle ha suttit och andats, lyssnat på lärarens lugna röst. Sedan hade jag fått använda mina muskler, känna att de har lite styrka i sig. Eller så hade jag varit ute på en lång promenad här på Ön.

Pratade med Rebecka i telefon för en stund sedan. Kan ju säga att det räddade mig lite från tristessen. Det fick i alla fall en halvtimme att försvinna iväg. Nu har jag "bara" ungefär en timme kvar att slå ihjäl innan jag ska åka in till stan. Kanske ska ta ut kaninen? Är dock kallare än vad jag trodde ute så det var inte så mysigt att sitta ute. Fast om jag tar en tröja så är det nog okej.

Kul inlägg jag skriver idag. Typ, skriver om hur tråkigt jag har det. Fast det är ju därför jag skriver, för att jag har tråkigt. Längtar till imorgon för då ska jag rida. Hoppas verkligen att det är roligt att rida lektion också. Det är antagligen inte lika mysigt som att vara på uteritt med Rebecka, men jag tror nog att det ska bli roligt. Hestar är ju så fina.

Solen skiner i alla fall och det är inte helt fel. Efter flera dagar med tråkväder och kyla så känns solens återkomst riktigt bra. Läste att vädret ska hålla i sig under nästa vecka också. Skönt att slippa klä på sig så mycket kläder. Kanske till och med så att min vita långkjol ska få bli premiäranvänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0