Weekend med Linnea



Bild från 2007.

Fin helg med Linnea. Hämtade henne på Centralen vid halv sju i fredags. Vi åkte hemåt och kom hem till mor och bror. Mor hade lagat middag till oss. Efter middagen traskade jag och Linnea iväg till Centrum och hyrde film, My Name Is Khan. Den var förvånansvärt bra, helt klart sevärd. På vägen hem från Centrum stannade vi till på Superstore och jag skulle försöka utmana mig själv, men fegade ur.

Igår var schemat fullspäckat. Började dock med en lång frukost innan vi åkte till stan. Jag skulle på ridning och Linnea skulle träffa min kusin och få information om att åka till Afrika som volontär. Ridningen var roligt, ack så rolig. Har verkligen saknat att rida den här veckan! Rebecka hade ringt medan jag hade lektion så jag ringde upp henne och det slutade med att vi bokade en resa till Prag.

Mötte upp Linnea på Östermalmstorg och vi åkte hem och åt lunch. Iväg igen efter lunchen för att kolla på Lars Wallinutställningen på Waldemarsudde, men eftersom det tog så lång tid att ta sig till Djurgården på grund av Stockholm Marathon så hann vi inte dit utan gick till Gröna Lund istället. Planen var från början att vi skulle ha gått på utställningen först och sedan Grönan, men det blev lite ändrat som sagt.

På Gröna Lund var det massor med folk. Vi fick stå i lång kö till Lustiga Huset, sedan åt vi glass och sedan en massa fler köer. Hanna inte åka så mycket, trots att vi var där i tre timmar. Efter de tre timmarna och fyrtio minuters kö till Insane frös vi så att vi skakade så vi gick in till stan igen. Blev middag på Vapiano och även den här gången fegade jag ur och sket i att ta pizza.

Satt på Vapiano ett tag innan vi åkte hem och tittade på Sex and the City och pratade. Till slut blev vi så trötta efter dagens alla händelser att vi somnade från Sex and the City så vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Pratade lite innan vi somnade och sedan sov vi båda gott hela natten (fast jag vaknade tidigt).

Idag hann vi inte göra så mycket. Åt frukost, pratade lite. Sedan skjutsade pappa och jag Linnea till Östra Station så att hon skulle kunna åka till sin pojkvän. Vi fortsatte sedan ut till farmor och Fia. Blev en stund där. Fick Fia att hoppa ganska högt, kul. Sen lunch, åkte och handlade med far och bror eftersom jag och bror skulle laga mors dagmiddag. Kom hem och fixade förberedelserna med maten. Har tittat lite på vad man kan göra i Prag också. Jag och Rebecka åker, inte nu på tisdag utan tisdagen efter.

Hade i alla fall en väldigt bra helg med Linnea. Hon är så grymt fin och vi kan prata om det mesta. Dessutom pratade vi verkligen om allt annat än det sjuka, vilket jag inte gjort på länge. Med mina friska kompisar vill jag ju liksom kunna prata om annat så det var verkligen skönt.

Nästa vecka har jag Idunvecka. Ser fram emot att få ha samtal varje dag. Måste få det att funka nu, är ju liksom fjärde veckan! Ska prata med min behandlare och se om vi skulle kunna strukturera upp lite med när jag ska göra utmaningar och sådant. Är ingenting direkt bestämt är det lätt att jag skjuter det framför mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0