Flera dagar

Livet går verkligen upp och ner och det är inte lätt.

Onsdagens etik och livsfrågorkurs verkar intressant, men grymt stressig. Ska ju läsa den kursen på distans och har fått fem STORA uppgifter som ska vara klara till vecka 50. Inte roligt alls, speciellt inte med tanke på att jag dessutom ska hinna skriva en psykologiuppsats samt göra tre eller fyra uppgifter i historia. Nejmen vadå stressad?!

Efter kursen i onsdags mötte jag i alla fall upp Leo efter hans träning och vi åkte hem till honom. Sov där, hade historia på torsdagsförmiddagen och efter lektionen träffade jag Hanna och åt lunch med henne på café Blå Lotus. Verkligen supermysigt café som jag inte har varit på tidigare. Satt och pratade med Hanna i några timmar innan jag åkte hem till Leo igen. Tillbringade eftermiddagen, kvällen och natten hemma hos Leo.

Fredagen innebar ännu en ny kurs, nämligen psykologi B. Verkar intressant, men ack så svårt. Åkte till Kungsholmen efter lektionen och hämtade lite böcker innan jag åkte hem till Leo igen. Somnade på hans säng medan han lagade mat åt oss. På kvällen åkte Leo iväg och tränade. Jag gick en sväng, handlade och lagade mat innan han kom hem igen. Efter middagen drog vi iväg till en av Leos polare och hängde där en stund. Var en lite smått annorlunda upplevelse för mig...

Hade i alla fall trevligt ända till vi kom hem och jag nästan bröt ihop av ångest över att jag hade druckit en flaska Bacardi Breezer och en flaska något annat drinkaktigt. Leo tjatade i alla fall på mig att jag behövde äta något så det slutade med att han gjorde mackor och te åt mig. Fick anstränga mig för att inte börja skaka. Fan, jag har inte haft så mycket ångest på hur länge som helst. Fick dåligt samvete över att jag mådde så dåligt, men aja.

Gick och la oss sent, men sov ändå okej länge på lördagen innan vi var tvungna att kliva upp eftersom jag skulle iväg och rida. Hade en bra ridlektion, trots att det inte gick perfekt. Samma häst, Rudolf, som förra gången och det var bra eftersom jag nu visste lite mer om hur han var. Visst, det hade kunnat gå ännu bättre men han var inte riktigt lika seg som förra veckan i alla fall.

Åkte hem efter ridningen, duschade och åt lunch. Somnade på soffan. Hade tänkt plugga egentligen inte sova... Lyckades i alla fall plugga lite när jag vaknade. Läste och somnade på sängen. Bror min väckte mig och frågade om vi skulle beställa thai till middag. Sagt och gjort, fick dessutom brorsan att gå och hämta maten. Kände mig lat, men orkade knappt resa mig upp ur sängen. Åt framför TVn, också tillsammans med bror min.

Idag har jag haft en riktig skitdag. Mådde okej när jag vaknade, men sedan... Jag har gått upp så jävla mycket i vikt och det är så FULT. Jag skiter i att jag mer ser ut som "en ung kvinna" nu än förut för det är FULT och ÄCKLIGT på mig. Drog i alla fall ut på allting på morgonen och borstade inte tänderna förrän vid halv tolv. Försökte plugga, men misslyckades. Åt lunch, försökte plugga lite till. Till slut bestämde jag mig för att gå på ett pass Zumba. Det var nog det bästa jag kunde göra för efter passet kändes det faktiskt lite bättre. Har lyckats plugga lite sedan jag kom hem och det känns bra.

Ska försöka plugga lite till nu innan jag hoppar in i duschen. Sedan blir det väl middag och ja, sedan är det bara kväll. Imorgon ska jag också plugga, och städa kaninburen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0