Fullproppat

Lördagsmorgon och om en timme ska jag åka till ridningen. Hade en riktigt fullproppad dag igår. Först var jag och skrev prov i skolan, vilket tog femtio minuter. Trodde att det skulle ta längre tid och undrade om jag hade missat något, men jag hoppas inte det. Efter provet ringde jag Linnea samtidigt som jag gick mot Slussen längs Götgatan. Skulle träffa henne klockan ett, men vi ändrade lite så hon var inne i stan till halv tolv. Tolv åt vi lunch på Fåtöljen och sedan satt vi där till halv tre.

Vi skiljdes åt vid T-Centralen och jag ringde Rebecka, som bad mig att vänta i stan på henne. Hon rusade från skolan och så möttes vi upp vid Åhléns för att uträtta lite ärenden. Trevligt att träffa henne lite sådär spontant. Är dålig på att vara så spontan, som många av mina vänner kanske vet. Aja, glad att jag var det i alla fall.

När jag var på väg från skolan på förmiddagen såg jag en reklamskylt för en utställning med Inkaföremål i Bergsrummet på Skeppsholmen. Eftersom jag skulle träffa Hanna på kvällen frågade jag om hon ville kolla på den med mig och när hon ringde efter att hon slutat jobba så bestämde vi att vi skulle gå på den. Sa alltså hejdå till Rebecka vid tjugo i fem och mötte upp Hanna. Vi traskade bort till Skeppsholmen och gick en sväng på muséet. Gratis inträda upp till nitton år, så det var väldigt värt.

Efter museibesöket traskade vi in mot City igen. Funderade på vart vi skulle äta middag och efter en halvtimmes tankeverksamhet slutade det med att vi styrde stegen mot Vapiano (är någon förvånad?!). På vägen dit stannade vi till på Carlings och jag fick tag på ett par svarta KISSY i rätt storlek. Glad, glad, glad! Nu har jag dem alltså och efter min och mammas shopping i torsdags kan jag alltså känna att min höstgarderob börjar likna något igen.

Hade i alla fall en trevlig stund på Vapiano med Hanna. Pratade om livet i stort och hade allmänt mysigt. Vi kom precis innan rusningen, men vi satte oss ändå i "baren" och åt eftersom det är mysigast att sitta där. Åkte hemåt vi nio och sedan hände det inte så mycket mer. Var så trött på min egen röst igår kväll efter att ha pratat hela dagen. Blev alldeles matt bara av att höra den. Jag är inte gjord för att prata så mycket, haha.


Känner mig tjock idag. Vidrigt, avskyvärt tjock. Jag hatar det. Hatar min kropp, hatarhatarhatar. Folk skrattar nog bakom ryggen på mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad äter du för mellis när du är ute på stan sådär?

Klarar du av att äta vad som helst nu, trots att det är jobbgt, tänkte på det du skrev om att du drack vin (trots att du kände dig tvingad så gjorde du ändå det) och mat med mellangrädde och creme fraiche, att du kan äta sådant fst det är jobbigt? eller begränsar du dig mycket?



Är du normalviktig? kommer det inte bli jobbigt annars ifall du köpte ett par byxor i rätt storlek NU ?



Har ingen blogg, du får gärna svara i ett inlägg

2011-10-01 @ 14:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0