Fullt upp igen

Hade en ganska full dag igår också. Ridning på förmiddagen, som vanligt. Blev uteritt med hela gruppen och min häst var först pigg som en mört för att sedan inte reagera på någonting. Red längst bak i ledet från början och då blev det antingen att hästen travade på snedden eller om jag försökte få honom att trava rakt så blev det galopp. Lite spännande, men jobbigt. Fick flytta fram så att jag var bakom ridlärarens häst och då hände ingenting istället. Aja, rida är kul ändå.

Åkte hem, duschade och kastade i mig lunch innan jag åkte till min kurskompis. När jag kom dit gick vi en sväng runt där han bor i det fina vädret innan vi gick och köpte te på Coop. Haha, inget lyx, men det dög. Fortsatte hem till honom och satte oss och pratade och drack te. Lite innan sju gick vi och handlade och sedan gjorde vi middag. Resten av kvällen tog vi det bara lugnt, lyssnade på musik och pratade.

Åkte hem vi tolv, kom hem och åt godis innan jag gick och la mig. Sov inte sådär jättebra, tänkte för mycket. Vaknade vid kvart i åtta första gången och trodde att klockan var typ tio. Låg och halvsov fram till kvart över nio och då kollade jag lite på mobilen och så innan jag klev upp vid kvart i tio.

Sedan dess har jag hunnit med frukost och att räkna matte. Ska städa hos kaninen idag och fota lite till fotokursen också. Bara sista uppgiften kvar och jag vet knappt vad jag ska göra. Vi får liksom göra vad vi vill och det är jobbigt. Har inga idéer, utom en och den är inte tillräckligt stor för att täcka hela slutuppgiften.

Nästa vecka är sista veckan som jag läser de kurser jag började med på Komvux. Ska alltså börja nya, inte nu på måndag, men måndagen därpå. Ska bli ganska skönt. Det betyder dessutom att jag inte har något plugg till helgen och det är skönt. Inte för att jag har så mycket plugg nu heller, men lite har jag. Fotouppgiften hänger som sagt över mig och det är jobbigt.

Pappa och Gustaf badar i STilla Havet, Santa Monica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0