Rudolf med röda mulen

Gårdagen var en lugn dag. Gick en promenad, pratade i telefon (biljetter till Stockholm Horse Show är bokade!) och städade kaninburen. Blev grymt trött vid tre-tiden och satt och halvsov i köket. Mamma tyckte att jag skulle gå och lägga mig, men det tyckte inte jag.

På kvällen åkte hela familjen till Globen och att kolla på NHL-premiären. Var LA Kings - NY Rangers. I Rangers står snyggaste målisen någonsin, Henrik Lundqvist. Han är typ lite för snygg. Mamma och jag tittade mest på honom, men matchen var också ganska spännande. Tyvärr vann Kings... Åkte hem efter matchen. Pratade lite mer i telefon innan jag åt mellis och gick och la mig. Jag har blivit värsta telefonprataren, haha.

Klev upp vid kvart över nio imorse och hade en lugn morgon. Ridning nu på förmiddagen och den gick både bra och dåligt. Min häst, Rudolf, var seg först, men sedan då jävlar. Plötsligt travade han på i en väldig fart och så skulle han bita hästen framför i rumpan. Lite läskigt, men okej, han är häst och min inställning var inte den bästa. Vill dock rida honom nästa vecka igen för att se om jag kan bättre då.

Nu är jag på väg hem. Ska köpa en påse godis till ikväll på hemvägen. Får övertala Leo att han också ska äta godis... Efter inköpet ska jag i alla fall hem för dusch och lunch. Ikväll ska jag hem till Leo och det blir fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0