13 timmar hemifrån

Lång, lång dag som ändå har rusat iväg. Gårdagen flög också iväg med en rasande fart när jag väl kommit hem. Skrev lite uppsats och var iväg och handlade med pappa. Sedan kom Leo och vi åt middag med föräldrarna mina. Åkte till Leo strax efter tio och det var där jag vaknade imorse. Klev upp ensam och åt frukost. Hade alldeles för mycket tid och höll därför på att missa tåget, suck. Hann ändå och kom i tid till skolan. Hade religion i två timmar och diskussionerna rörde sig mellan domedagssekter, psykologi, självmordsbombare, karismatiska ledare, ockultism, new age och en massa annat spännande. Jag är verkligen en nörd när det kommer till religion och historia och jag kan diskutera det hur mycket som helst. Tyvärr blir jag även en riktig besservisser och vill alltid ha rätt...
Stannade kvar i skolan efter att lektionen hade slutat. Satt i det tysta studierummet och skrev på min religionsuppsats. Lyckades få ihop lite text och imorgon kommer jag att kunna ägna hela dagen åt skrivande. I alla fall ända tills jag ska åka till Bromma för att fira bästaste Rebeckan på hennes födelsedag, längtar. Gick, i vilket fall som helst, till SCÄ för samtal med min behandlare efter att ha suttit och pluggat ett tag och kom dit precis i tid till klockan ett. Hade ett bra samtal, igen. Ville återigen inte gå därifrån, utan ville fortsätta prata. Har äntligen börjat känna mig riktigt trygg med min behandlare och det är så skönt. NU äntligen känns det som om han har börjat nå fram till mig och som att vi har börjat samarbeta.
Mötte upp Hanna utanför SCÄ och vi gick nästan tillbaka till skolan. Stannade några meter innan och slog oss ner på Stories Götgatan, där jag köpte lunch och Hanna köpte en smoothie. Jag åt vegetariska quesadillas, gott. Vi satt sedan och pratade på Stories fram till strax efter fem, sedan följde Hanna med mig och köpte mellis och vi gick och satte oss i korridoren utanför det klassrum där jag skulle ha min kvällskurs i historia c. Var så fint att träffa Hanna och jag bara babblade som en tok. FÖRLÅT Hanna om du tycker att jag pratar för mycket!!!!!!
Jaa, hade lektion från sex till halv nio. Prat om uppsatser och korstågen snurrade i min skalle. Har skrivit en uppsats om det första korståget och håller på med nästa om samma ämne. Arbetade ju dessutom med den uppsatsen på förmiddagen så att diskutera det första korståget på lektionen också fick verkligen mitt huvud att övergettas av korstågstankar. Som avslutning på lektionen pratade vi om konspiration, konspiracism och konspirationsteorier. Jag och en kille som jag läst några andra ämnen med och som jag nu läser historia med tog sällskap till Slussen.
Åkte hemåt och ringde faktiskt och bad mamma hämta mig på Ropsten. Hade så tung väska och var så trött att jag kände att mamma kunde få hämta mig. Väl hemma blev det middag för min del medan jag tittade på Game of Thrones. Har sett alla avsnitt i första säsongen nu, så nu vill jag ha hela säsong två. Ahh, jag är helt fast!
Kändes bra att ha samtal med min behandlare idag, men han tog ingen vikt och det känns SÅ JÄVLA JOBBIGT. Min vikt har säkert bara rusat upp och jag väger typ fem till tio kilo mer nu än förra veckan. Åh vad jag är äcklig. Ibland blir jag bara så jävla less på den här himla ätstörningen som styr mig och som får mig att påverkas så starkt av siffror, men nu är det så att jag påverkas och jag AVSKYR att jag väger minst fem kilo mer nu än för bara ett litet tag sedan. Blä, usch och fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0