Inte toppen

Mådde verkligen skit i torsdags. Kände mig värdelös och bortglömd, tjock, dålig. Var dessutom tröttare än trött, vilket inte gjorde saken bättre.

Igår var jag ledig hela dagen. Förmiddagen rusade förbi och vid halv fyra träffade jag underbara Johanna i Gallerian. Där åt vi yoghurtglass, tog skogsbär med hallon. Sedan strosade vi runt i stan och kollade i diverse affärer. Pratade om allt och inget, fan vad Johanna är bra. Blev dock halvdöv av den höga musiken i alla affärer så när jag ringde Leo på hemvägen undrade han varför jag skrek...

Åkte till Lidingö C för att handla middag. Kom dessutom på den briljanta idén att jag ville baka bröd, så mina kassar blev väldigt tunga. Efter en sväng förbi Hemmakväll för godisshopping lyckades jag dock släpa hem mina kassar. Hemma satte jag en deg på jäsning och började pyssla med middagen, vietnamesiska räkrullar. Leo dök upp vid åtta och hjälpte mig, blev dock inte middag förrän vid nio i alla fall. Då var jag skithungrig, hade inte ätit sedan strax innan fyra, sedan stan i två timmar, handla och släpa hem maten och till slut laga maten. Tur var det väl att jag gjort så mycket eftersom jag tryckte i mig en massa godis sedan.

Imorse skulle Leo åka tidigt, men han åkte som tur var inte förrän vid tolv. Sedan dess har jag sovit i solen, segat, ätit, ätit, pluggat, tittat på serier, ätit, gått en promenad samt intervjuat Gustaf och skrivit ett reportage om honom. Nu sitter jag i soffan i vardagsrummet och ska snart titta på ett till avsnitt av Gossip Girl. Saknar Leo, vi ska ses imorgon.

Känner mig tjock, vill inte äta. Fast jag ska...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0