Kommen hem

Hemkommen från fjällen idag. Dagarna uppe i stugan har väl varit okej, men jag är så less på min familj. Mamma tjatar om maten och Gustaf provocerar mig. Vill inte vara med dem, umgås med dem. Eller, jag älskar dem ju men ändå vill jag inte vara med dem. Står inte ut med att de granskar vad, när och hur jag äter. Kan inte tillfredsställa dem med mitt ätande och därför står jag inte ut med att äta alla dagens måltider med dem.

Annars blev det backen fredag och lördag. Pappa och Gustaf åkte slalom i söndags också, men mina lår var så sega att jag inte orkade med backen. Åkte ett åk, men kände att jag inte orkade åka som jag ville så jag ringde helt enkelt mamma, som inte heller orkade med backen, och så fick hon komma och hämta mig. Åkte en kort sväng längdskidor istället och avslutade min historieuppsats. Nu måste jag börja med religionsuppsatsen...

I fredags kväll var Linnea med familj på middag hos oss. Jättetrevligt tyckte jag och jag blev som vanligt glad av att umgås med Linnea. Så jävla glad att vi lärde känna varandra på SBG och att vi har hållit kontakten. På lördagskvällen var vi och åt påsksupé på Krogen. Till mammas irritation och till Gustafs tillfredsställelse åt jag "bara" huvudrätten så Gustaf fick mina förrätter och min efterrätt.

Nu är jag på väg till Leo. Längtar så mycket efter honom, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0