Utmattning

Jag känner mig utmattad. Är trött i huvudet och i ögonen. Sitter på tunnelbanan på väg till skolan. Påsklovet är alltså slut och det är återigen dags att för att gå på lektioner. Kan inte direkt säga att jag är sugen, men vad göra? Bara lite mer än en månad kvar nu... I vilket fall som helst blir det inte direkt roligare att åka till skolan när man känner sig utmattad, samt när man vet att man har en jävla massa saker att göra när man kommer hem igen.

Igår tillbringade jag en hel del tid med far min. Vi hälsade på farmor och Fia, som båda verkade uppskatta att få besök. Därefter var vi hos farfar en sväng, vilket var väldigt sorgligt då han var väldigt sjuk. Åkte hem och åt och sedan kom pappas kusin och min syssling förbi en stund innan jag och pappa gick en promenad. Var i Lidingö Centrum och jag köpte Hallonbars från Åre Chokladfabrik. Åt en till eftermiddagsmellis (+ vaniljyoghurt och hallon som jag mixade) och shit vad god den var. Måste köpa fler!! Haha.

Pluggade lite, men med många avbrott. Åt middag med far och bror och sedan skjutsade pappa upp Gustaf till Uppsala medan jag fortsatte att plugga. Tillbringade den senare delen av kvällen med min dator i knät, tittandes på Game of Thrones, jag är fast. Är precis den genren jag tycker bäst om så jag vill bara se mer hela tiden.

Som sagt, nu är jag på väg till skolan. Tänker på allt plugg jag måste göra när jag kommer hem och att jag dessutom måste stryka. Förutom det får jag hela tiden påminna mig själv om varför jag måste äta mer, varför jag måste ignorera min regler. Det är bara så svårt och jag äcklar verkligen mig själv genom att göra det. Samtidigt förenklar det många saker eftersom jag inte får begränsa tillåtna livsmedel och maträtter, utan snarare SKA äta allt jag är rädd för men tycker är så gott.

I vilket fall som helst får stressen av att ha en massa oavslutade uppgifter att ta tag i hemma + det faktum att kriget ständigt pågår i mitt huvud mig att känna mig helt slut och jävligt less på livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0