Kvar hos mig

Igår kväll kändes livet svart. Idag har det känts något bättre. Tog sovmorgon, för att slippa möta de hemska känslorna från kvällen innan. Frukost i min ensamhet och precis när jag var klar ringde Leo och berättade att han hade kommit in på KTH. Han ska alltså inte flytta till Örebro, utan blir kvar här i Stockholm hos mig. Lättnad, för både mig och Leo att han slipper flytta alltså.

Efter frukosten tog jag tag i livet och klippte gräsmattan. Klippte, krattade och klippte igen. Varmt var det ju dagen till ära så svetten rann om mig. Städade kaninburen också, gick en promenad och köpte lunch. Åt och åkte sedan in till stan för att växla tillbaka de överblivna kunorna från resan till svenska kronor. Gick runt och delade ut CVn också. Skitgöra! Gick inte alls bra, blir nog att jag jobbar som förskolevikarie istället till nästa läsår då jag tänker börja plugga igen.

Åkte hem till Leo och ett tag senare åkte vi med Leos mamma och syster till Skärholmen. De gick på IKEA och jag och Leo handlade på City Gross.

Hade tänkt bjuda mamman och systern på middag, men tiden sprang ifrån oss och jag och Leo åt istället tandoorikyckling med naan, raita och sallad bara vi två. Sedan har vi tittat på film och jag har ätit godis. Gott, men trist att jag har ätit veckans godis nu...

Nu ska jag krypa ner hos Leo som redan har somnat. Orkar inte vara vaken längre. Känner att jag blir deppigare och deppigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0