Ångest och kalorier

Svar på två kommentarer...

Får inga "hysteriska" (=skriker, gråter, slänger saker, slåss) ångestattacker nu för tiden. Det jag kallade ångestattack vid det tillfälle jag har för mig att kommentaren syftar på tror jag inte att alla skulle kalla ångestattack. Kände dock att jag fick ångest och kunde inte dölja det, vilket ledde till att jag vägrade att prata med Leo och att jag vägrade äta den del av middagen jag fick ångest av.

Svar på den andra kommentaren är att jag kan laga en fullvärdig måltid, om jag lagar mat åt fler än bara mig själv. Är det jag som lagar mat väljer jag dock att laga med sådana ingredienser jag tycker är okej. Steker i fett, men i lite fett. Alla såser jag lagar brukar vara tomatbaserade och är de inte det brukar jag inte ta av dem. Fast så är det alltid, vare sig det är jag som har lagat maten eller inte.

Jag följer mitt schema någorlunda. Äter frukost, lunch, mellis, middag, mellis och mellis. Har som sagt fortfarande problem med att ha sås till maten och räknar kalorier. När jag räknar för lunch och middag brukar jag dock få uppskatta kalorimängden. Egentligen följer jag väl schemat, men jag skulle kunna äta måltider med mer energi (kalorier).

Nu är jag på väg till tandläkaren. Ska stanna någonstans och köpa lunch innan jag är framme. Kan det inte bara bli kväll så att jag får åka hem till Leo?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0