Galopp

Jag vill helst inte kommentera min vikt då jag skäms över den samt att den är min ensak.

Igår var jag i skolan på förmiddagen. Efter skolan åkte jag och Leo till pappas jobb och lämnade bilnycklarna som Leo råkat få med sig efter att vi lånat bilen i helgen. Åkte vidare till Liljeholmen och handlade lunch samt middag. Till lunch blev det hemgjorda köttbullar med kokt potatis. Har aldrig gjort köttbullar förut, men blev mäkta stolt över resultatet.

Efter lunchen bakade vi en kladdkaka eftersom vi skulle ha gäster på kvällen. Sedan hade vi tänkt plugga, men den planen blev inte särskilt framgångsrik. Istället hade vi det mysigt och plötsligt var vi tvungna att börja med middagen, pastarullar med parmaskinka, parmesan och sparris samt lite tomatsås. Gästerna kom och hade trevligt. Jag däremot fick mindervärdeskomplex och när gästerna hade gått vid kvart i tolv bröt jag ihop. Grät så att tårarna sprutade, men eftersom min pojkvän är bäst lyckades han vända mina tankar och när vi somnade var det med armarna om varandra och jag hade ett leende på läpparna.

Imorse hade vi sovmorgon eftersom jag var ledig och Leo började sent. Kunde alltså ligga kvar i sängen och mysa en stund innan vi klev upp och åt frukost. En stund senare åkte jag till min lilla hemö för att fixa en sak. Gick hem därifrån, pluggade, åt lunch och SOMNADE. Jävla naturkunskapsbok alltså! När jag vaknade igen läste jag klart allt och sedan tänkte jag fortsätta med lite annat plugg, men motivationen dog totalt. Istället läste jag ut en bok, åt mellis, letade fram en jacka till stallet och sedan var det dags för ridning.

Var grymt otaggad på väg till ridningen och medan jag väntade på att lektionen skulle börja. Frös dessutom så att jag skakade så det kändes inte särskilt roligt. Nu däremot vill jag bara rida ÄNNU mer, haha. Vi galopperade lite och för första gången kände jag att jag hade kontroll i galoppen.

Snart är jag hemma och väl hemma blir det dusch, middag och mys med mig själv. Ska värma vetekudden och hyra en film till middagen, så skönt. Imorgon däremot blir det föreläsning om HIV/Aids och sedan PLUGG. Zumba blir det nog också som avbrott i pluggandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0