Gyoza

Ska alldeles strax sluta ögonen för att sova. Har haft en ganska effektiv dag idag. Skola på förmiddagen, åkte mot Ön efter, promenad från Ropsten till Lidingö Centrum, där jag köpte lite smågrejer jag behövde. Gick vidare till optikern vid Superstore efter det och hämtade mina provlinser. Väl hemma åt jag lunch och läste min engelskbok. Lyckades faktiskt ägna hela eftermiddagen och en stor del av kvällen åt boken så nu är den slut!

Som paus i bokläsandet valde jag att laga kvällens middag. Gjorde egna gyoza (asiatiska degknyten). Fyllde dem med köttfärs och sedan stekte jag dem innan jag kokade dem i vatten och soja. Tog en timme och fyrtio minuter att bli klar med allt, haha.

Annars har jag försökt rätta min project essay, men det är en hel del kvar att göra. Helgens plugg kommer dock att till största delen bestå av naturkunskap eftersom jag har prov nästa vecka!

Känner mig fortfarande fet, känner mig faktiskt ännu fetare än imorse! Jag vill vara smal...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0