Middag med mor och far

Goder kväll. Åt middag med mor och far (för första gången sedan i torsdags!) för en liten stund sedan. Blev pasta med champinjoner och skinka kokade i vitt vin och lite broccoli till det. Var trevligt att äta middag med dem även om det känns ovant eftersom jag mest har ätit med Leo, med någon kompis eller ensam de senaste dagarna.

Jaa... Igår var det skola, engelska. Jag var fruktansvärt trött så jag somnade under lektionen. Som tur var blev vi släppta lite tidigare så pinan blev inte så lång. Åkte hem till Ön efter skolan, lunch och sedan skulle jag plugga. Istället för att plugga sov jag i två timmar och när jag väl vaknade var jag FORTFARANDE lika trött. Lyckades dock plugga lite till innan det var dags att hoppa i ridkläderna och åka iväg till det kalla stallet. Lektionen gick skit och jag kände mig sämst efter. Missade dessutom bussen hem så det gjorde ju inte saken bättre. Väl hemma blev det i alla fall middag och filmtittande innan jag kröp ner i sängen.

Idag har också varit en trött dag. Hade dock bara halv lektion på förmiddagen, så det var skönt. Åkte hem efter, städade kaninburen, försökte plugga, men somnade. Fan, satt vid köksbänken och lyckades ändå somna! Vaknade till, åt lunch, velade om jag skulle gå en sväng eller inte, bestämde mig för att inte göra det.

Resten av eftermiddagen ägnades åt att läsa min engelskbok och vid fem gick jag bort till Sportlife för lite Zumba. Ångrar dock fortfarande att jag inte gick någon promenad. Känner mig så jävla lat och inaktiv och jag avskyr den känslan.

Tänkte bara fråga, på tal om att jag känner mig inaktiv, hur mycket är det normalt att röra på sig per vecka och per dag? Liksom hur länge och hur intensivt tränar man, går man promenader? Jag tycker att det är så jävla svårt att veta vad som är normalt!

Nu ska jag alldeles strax gå ner och sätta mig framför TVn för att titta på Sveriges Mästerkock. Matlagningstävlingsprogram är beroendeframkallande för mig, hm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0