Samma sak varje vecka

Att jag varje vecka ska tycka att det är så jobbigt att åka till ridningen. Förstår verkligen inte varför eftersom jag tycker att det är helt underbart när jag väl sitter upp. Älskar att jobba på min kommunikation med hästen och älskar när jag får kontakt.

Har som sagt haft fullt upp en stor del av dagen idag. Fick tag på boken åt Leo, gick hem, vidare ut på promenad och sedan städade jag ordentligt hos kaninen. Var dessutom så duktig att jag lät kaninskrället vara ute på gräsmattan en stund. När städningen var klar tog jag paus för lunch och läsning. Efter pausen packade jag kläder till fjällen samt plockade fram skidor, handskar, pjäxor, hjälm och lite annat. Nu är det bara Leo och hans packning som saknas. Och att packa bilen såklart.

Jaa, blev tröttare än trött efter packandet och som sagt VILLE JAG INTE åka och rida. Gav mig av i alla fall efter att ha ätit mellis. Bussen jag skulle ta från Stureplan hade utgått så jag blev sen. Fick slänga på Macarena alla grejer eftersom hon inte hade gått lektionen innan. Hann precis in innan min lärare stängde dörrarna till ridhuset, så jag slapp knacka. Dagens lektion var innehållsrik och rolig. Först skritta fram (jamen det gör man ju aldrig!?), trav i lätt sits, arbete med bommar på böjt spår i trav och skritt och slutligen lite galopp.

Fick hjälp att sadla av Maccan efter lektionen så hann med bussen med god marginal. Nu är jag på Ropsten, snart hemma alltså. Förutom att jag har sett och känt att jag har gått upp i vikt så har min dag varit riktigt bra. Har hunnit med allt jag hade tänkt, hade en bra ridlektion och är snart hemma, vilket innebär dusch och sedan sen middag. Älskar att äta sen middag så när jag väl har haft min underbara ridlektion ångrar jag inte för fem öre att jag åkte till ridningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0