Stick

Så var det äntligen sportlov. Sista lektionen innan den efterlängtade lovveckan var naturkunskap och på planeringen stod det laboration. Vi mätte blodsocker och testade blodgrupper så det blev en hel del stick i fingrarna. Blev förvånad över att jag hade så pass högt blodsocker som jag hade med tanke på att jag kände mig både trött och hungrig.

Åkte hemåt efter lektionen, sa hejdå till bror min innan mamma skjutsade upp honom till Uppsala. Själv åt jag lunch och läste lite innan jag skrev en rapport på dagens laboration. Slutdiskussionen blev inte särskilt bra då jag inte hittade någon fakta om det jag skrev om, menmen.

Provade kläder och putsade mina stövlar för att sedan åka in till stan för middag med Hanna på CiaoCiao Grande. Där blev det en helmysig kväll med en massa prat samt god mat. Jag beställde vitvinsfrästa scampi (fy mig) med vitlöksstekt skogssvamp, grillad fänkål och zucchini samt saffransrisotto. Måste säga att det var en utomordentlig inledning på lovet.

Nu sitter jag på den kära tunnelbanan och har siktet inställt på att mysa med Leo. Är jobbigt trött, men antagligen tar vi oss en sovmorgon imorgon. Ska bli underbart att få känna Leos armar om mig, vi har inte setts sedan förmiddagen i tisdags... Haha.

Jag och Hanna på CiaoCiao, seriösa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad hade du i blodsockervärde? var det jobbigt att se att du hade så högt?

2012-02-25 @ 09:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0