Trötthet

Jag är så TRÖTT. Förstår verkligen inte varför jag är det heller, jag sover, jag äter och jag tränar, så jag borde ju göra allting rätt. Men nej, istället känns det som om jag skulle kunna somna när som helst. Vill inte vara såhär trött, det är jobbigt. Behöver ju plugga, inte sova!

Känner mig vidrigt tjock idag. Mina lår ser groteska ut, min mage är fet och mina kinder runda. Varför kan jag inte bara få vara smal?! Jag hatar att jag ska gå upp i vikt, att den vikten jag ligger på är för låg. Vill ju väga ännu mindre. Samtidigt vill jag bli av med skiten. Önskar att jag kunde äta vad jag ville, när jag ville. Tänk om jag inte brydde mig om hur mycket allting jag äter innehåller, tänk om jag visste vad som gjorde mig mätt, tänk om jag inte behövde äta saker som tar lång tid att äta bara för att jag inte vill att maten ska ta slut...

Varför är det så jävla svårt att krossa den här sjukdomen? VARFÖR? Jag orkar inte med den något mer, ändå stannar den kvar hos mig. Ändå håller jag i den hårt när man försöker dra den ifrån mig. Är så less på att vara styrd av kalorier, förbränning och vikt. Vill bli vanlig, vill kunna leva, men vill inte tappa kontrollen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klarar du av att göra "riktig" mat även fast du lagar den själv elle rska äta själv? alltså, kan du t.ex. steka i fett, ha kolhydrater och protein och sätta samman en "riktig" måltid, istället för typ, jag tar en tonfiskburk och grönsaker? utan att sätta ihop en "anoreximåltid"?



Hur äter du nu, följer du ditt schema eller fuskar du något?

Räknar du fortfarande kalorier i allt du äter?

2012-02-10 @ 08:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0