Update

Hej! Hur går det för dig nu? hur äter du? vad äter du till frukost och mellanmål tillexempel? har du någon hjälp fortfarande? Är du motiverad?

Vet att det var evigheter sedan jag skrev men igår fick jag lite frågor som jag tänkte besvara.

De senaste veckorna har det inte gått särskilt bra. Har skurit ner mer och mer på maten, vilket har ökat ångesten. Detta har gjort att både min behandlare från Idun och mina föräldrar har ställt krav på mig. Skärper jag mig inte får jag inte gå kvar hos min behandlare och mina föräldrar skulle tvinga mig att flytta hemifrån. Att både mina föräldrar och min behandlare har sagt ifrån har lett till att jag de senaste dagarna har försökt äta bättre, men det känns verkligen skit. Har njutit av kontrollkänslan jag får av att äta för lite och det är jobbigt att överge den tillfredsställelsen bara sådär.

Hur jag äter är väl svårt att säga... Till frukost äter jag i alla fall naturell yoghurt med all-bran och två mackor med skinka (eller en macka med ost och en med skinka) och till det dricker jag en kopp te.
Mellanmålen brukar bli en keso mellanmål eller en risifrutti smoothie eller en risifrutti XL. Ibland händer det även att jag äter en rulle Center till mellis. Är dålig på att variera mellanmålen och tycker att det är jobbigt att äta sådant jag inte vet exakt vad det innehåller kalorimässigt.

Går som sagt fortfarande hos min behandlare från Idun men han har sagt att jag kanske måste börja fundera på något annat alternativ. Får dock inte särskilt mycket hjälp av honom utan jag vet vad jag borde göra och får helt enkelt välja själv att göra "rätt" eller "fel".

Det där med motivation är en svår fråga. Klart att jag vill kunna äta allt, kunna ta det lugnt när jag vill och röra på mig när jag vill, men samtidigt är det så jävla lockande att bara rasa i vikt. Att kunna veta att jag är smal trots att jag själv inte ser det... Men för mina föräldrars skull och för min pojkväns skull ska jag försöka kämpa för att bli friskare i tankarna.

Nu är jag snart framme hos pojkvännen.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Finns här för dig <3

2012-01-08 @ 00:46:03
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0