Beslutslättnad

Veliga fröken Ericson har lyckats fatta ett beslut om hur länge hon ska stanna i Östersund! Blir att jag åker hem torsdagen 5 juli, alltså nästa vecka. Åker direkt efter jobbet då och kommer till Stockholm sent. Bestämde mig för att ge jobbet en vecka till och ska försöka lyckas få Åsa att lära mig lite kassa nästa vecka också. Denna veckan blir dessutom en långvecka då jag jobbar fram till lördag. Sedan blir det ledigt på söndag och en dag mindre nästa vecka. 
 
Trots min extrema hemlängtan och saknaden efter Leo känns det som en lättnad att ha bestämt hur jag ska göra med allting. Avskyr att inte ha koll, att inte kunna planera och att inte veta. MEN nu har jag koll och jag vet när jag ska hem. Längtar! Blir dock bra med en vecka till, ser ju alltid lite bättre ut i CVt, haha.
 
Dagen har gått undan. Gjort lite olika saker. Blev skickad att köpa vin till kvällens personliga styling (Rut m.fl. ha personlig styling både privat och för grupper. När det är en grupp som är inbokad bjuder butiken på vin och ost). I och med vininkömpet fick jag för första gången utnyttja att jag fyllt tjugo! Min handla-på-systemet-oskuld är alltså tagen nu.
 
Tog bussen hem från stan. Bättre väder idag för att ta bussen än förra gången jag åkte buss här uppe. Senast var det ju snålblåst och iskallt regn. Idag däremot blåser det lite kyligt, men solen skiner på oss här i norr. Något bra med att vara här uppe istället för nere i Stockholm... Nej fy, nu ska jag inte vara så negativ. Det är faktiskt JÄTTEbra att jag har fått den här chansen att skaffa mig lite erfarenhet inom klädbutiksbranschen. Kanske, kanske kan det underlätta för mig när jag ska skaffa mig ett jobb till hösten. Ska i alla fall börja leta så snart jag kommer hem härifrån.
 
Jaa ni, nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Har varit trött hela dagen, men blev lite piggare efter lunch. Kanske energibrist eller så blev jag bara pigg av att få ta det lugnt en stund. Ska gå och lägga mig I TID ikväll. Trots att jag försöker komma i säng i en något sånär bra tid så har jag inte lyckats komma till ro förrän efter tolv både igårkväll och i förrgårkväll. Idag ska det dock bli ändring på det, blir så seg i huvudet av för lite sömn! PIgg i huvudet är det bra att vara på "mitt jobb" med tanke på att man ska vara trevlig mot kunderna och hålla koll på det man håller på med för stunden.
 
Nu lite uppdaterade bilder (från Instagram). Inte ofta jag lyckas slänga upp bilder, ehh.
 
Utsikten från restaurangen vi var på igår. Den var nog det bästa med hela besöket!

 

Jag idag när jag väntade på bussen efter jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0