En massa och mer

God kväll. Nu var det några dagar sedan jag senast skrev. Är jobbigt att blogga när blogg.se-appen inte funkar och när man har en massa annat för sig + är för lat för att starta datorn.

Försökte hinna med en hel del förra veckan som sagt, men vet inte om jag hann sådär jättemycket. Träffade Hanna i onsdags. Vi åt sushi och promenerade i Tanto och vidare längs vattnet bort mot Skanstull. Har aldrig gått där förut och måste säga att det är en ny favorit om jag ska promenera i stan med någon kompis. 
Torsdag var jag bara hemma hos Leo. Han jobbade och jag tog det ganska lugnt. Lagade god mat både till lunch och till middag. Ensam till lunch, men fick sällskap av min älskling till middagen.
I fredags jobbade Leo också. Jag gick en ganska lång promenad på förmiddagen och resten av dagen bara flöt på fram tills jag och Leo skulle på restaurang Grill för tidig födelsedagsuppvaktning av mig. Jag var 100% nöjd med min middag och åt även en supersmarrig dessert (provade chokladbakelse som var rinnande i mitten, vilket jag har velat prova lääänge. Lika gott som jag hoppades!). Gick därifrån med mätt och värkande mage, men så kan det vara ibland.
I lördags hälsade jag på min lilla farmor på sjukhuset. Hon har varit inlagd för magsnärtor, men snart tror jag att hon får komma hem. Efter det rusade jag ut i det hällande regnet som föll i lördags för att träffa Erica. Hade en mysig stund med henne på Fåtöljen tillsammans med te och massa prat. Väl hemma möttes jag av Fia (farmors hund) samt av önskemiddag i form av lammfärsbiffar med abourgine- zucchini- och rödlökssallad med smaskig dressing, stekt halloumi och mintchatni. En av mina absoluta favoriträtter och jag åt halloumin till för första gången på flera år!
Söndagen var en sorglig dag eftersom jag åkte upp till Östersund. Blev avvinkad av pojken min på Centralen och åkte sedan tåg i fem tmmar innan jag var framme. Väl här installerade jag mig i mina släktingars poolhus, som är som mitt eget hus under tiden jag är här. Bjöds på lasange till middag, GOTT.

Idag började jag min praktik på Rut m fl här i Östersund. Har dammsugit, putsat speglar, räknat Kissy och Plenty, ordnat i butiken, larmat kläder och pratat med kunderna. Har verkligen försökt vara trevlig och hjälpsam, men det är svårt att hjälpa till när man har sämre koll än kunderna själva på vad som finns i butiken. Som tur var har jag (i alla fall hittills) snälla kollegor som har ryckt in och hjälpt mig när jag har stått svarslös inför kunderna, men det där med varorna är väk sådant jag lär mig med tiden i och med att jag arbetar i butiken. Hoppas att jag kommer att trivas under tiden jag är här och jobbar och att ja inte ledsnar.

Nu sitter jag i mitt hus och ska äta mellis typ snart. Är trött i huvudet och i kroppen. Har inte lyckats trassla mig ut på någon promenix idag, men lite lugnt får man väl ta det efter första dagen på jobbet? Längtar dock hem till Leo och till närheten till mina fina vänner. Och så vill jag åka utomlands med Leo!

Menmen, nu ska jag äta och gör mig själv fetare än vad jag redan är. Känner mig verkligen som en boll och vill inte äta. Här får man dessutom "onyttig" mat eftersom min syssling, som är elitidrottare, behöver mycket och fet mat. Uäh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0